عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۲۶۳
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۱
کتاب «سبک زندگی اسلامی در سیرۀ رضوی» در نماز جمعه این هفته سراسر کشور معرفی شد.

عقیق:کتاب «سبک زندگی اسلامی در سیرۀ رضوی» در نماز جمعه امروز سراسر کشور معرفی شد.

سبک زندگی اسلامی یکی از موضوعات بسیار مهمی است که در سال‌های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. کتاب «سبک زندگی اسلامی در سیرۀ رضوی» یکی از کتاب‌های بسیار خوبی است که با نگاه به سیرۀ حضرت امام رضا(علیه السلام) سبک زندگی ایده‌آل دینی و اسلامی را به خوانندۀ خود معرفی می‌کند. خواندن کتاب «سبک زندگی اسلامی در سیرۀ رضوی» از این جهت اهمیت بیشتری دارد که خواننده با ابعادی از زندگی هشتمین امام معصوم و حجت خدا آشنا می‌شود که شاید تا پیش از این کمتر مورد توجه قرار داده بود؛ مانند بخش‌هایی از حالات ویژۀ امام رضا(علیه السلام) در جمع خانواده، یا سیرۀ قرآنی و معرفتی ایشان در جامعه.

از این رو با خواندن کتاب «سبک زندگی اسلامی در سیرۀ رضوی» به تصویر درستی از زندگی به سبک اسلامی دست پیدا می‌کنیم؛ چراکه شیوه و روش پیشوایان دین بهترین راهنما برای رسیدن به هدف‌های زندگی انسانی است؛ البته علاوه بر مطالعۀ مطالب کتاب باید در به کار بستن آنها هم تلاش کنیم تا در سایۀ عمل به آن، از لذت زندگی دینی بهره‌مند شویم.

مهم‌ترین ویژگی کتاب «سبک زندگی اسلامی در سیرۀ رضوی» که اهمیت خواندن آن را دوچندان می‌کند، سادگی توصیه‌ها، و راه و رسمی است که از زندگی امام هشتم بیان شده، که باعث می‌شود خواننده تصور نکند برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی مجبور است مسیر دشوار و ناهمواری را طی کند.

امروزه تبلیغات نامطلوبی از سوی بدخواهان صورت می‌گیرد تا نشان دهد زندگی دینی یک شیوۀ سخت و دشوار است و بایدها و نبایدهای آن دست و پای فرد دیندار را می‌بندد، اما مطالب کتاب «سبک زندگی اسلامی در سیرۀ رضوی» نشان می‌دهد که رسیدن به زندگی با سبک اسلامی نه تنها کار دشواری نیست بلکه بسیار دلپذیرتر و کارآمدتر از روش‌های دیگر است.

کتاب «سبک زندگی اسلامی در سیرۀ رضوی» که همراه با پیام مقام معظم رهبری به کنگرۀ بین‌المللی امام رضا(علیه السلام) توسط انتشارات دفتر علم به چاپ رسیده است، می تواند علاوه بر ارائۀ راهکارهای عملی و کاربردی برای زندگی فردی و اجتماعی ما، زمینۀ آشنایی افراد غیرمسلمان را هم با آداب و رسوم ارزشمند اسلامی فراهم کند.

این کتاب در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور که به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و باهمکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین