عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۲۲۷
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۵
گفت‌و گو با حجت الاسلام میرزامحمدی در مسیر کربلا
طبیعی است که شیاطین باید دشمنی کنند و بستر شرک را به جای بستر توحید و یکتاپرستی اقامه کنند؛ لذا به هر بهانه ای یا القای شبهه٬ خرافه و یا بدعت می پندارند.
عقیق- مجتبی برزگر در مسیر کربلای معلی؛ سیل خروشان محبان سیدالشهدا به سمت کربلا در حرکت است و هر کسی تلاش می‌کند خود را به این سیل بسپارد و به سوی حضرت عشق قدم بردارد. حجت الاسلام محمد میرزا محمدی هم در این سیل است. او از اساتید حوزه علمیه و واعظ خوش صدای کشور چندان علاقه‌ای به مصاحبه ندارد و کمتر دیده‌ایم در برابر رسانه‌ها لب به سخن بگشاید. در مسیر کربلا پیدایش کردیم و با اصرار زیاد با او گفت و گوی کوتاهی انجام دادیم که می‌خوانید:

*حضرت آقا در دیدار با مردم اصفهان تکلیف همه را روشن کردند و فرمودند اربعین حرکت عظیمی است که موجبات بقای کشور را فراهم می آورد؛ و این حضورها پررنگ تر و پررونق تر شد. تحلیل شما درباره این حرکت چیست؟
زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) مهمترین بستر طهارت و پاکسازی تاریخ و بشریت است. به تعبیر دقیق‌تر زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) مهمترین عامل بندگی پروردگار عالم و جریان توحید است. لذا هرچه این زیارت پررونق تر باشد دستگاه توحید و بندگی خداوند متعال پررونق‌تر است. لذا طبیعی است که شیاطین باید دشمنی کنند و بستر شرک را به جای بستر توحید و یکتاپرستی اقامه کنند. لذا به هر بهانه‌ای یا القای شبهه می کنند یا این را خرافه می دانند و یا بدعت می پندارند. در حالی که زیارت حضرت سیدالشهدا مایه رونق دستگاه بندگی خداست و این را دشمن هم می داند. لذا برخی به هر بهانه ای شیطنت می کنند؛ علاوه بر اینکه بستری که برای زیارت اربعین پیش آمده این مهمترین بستر جریان تمدن نوین اسلامی است. چون اسلامی که با وجود ملکوتی پیامبر اکرم(ص) تاسیس شد با وجود نورانی آخرین وصی پیامبر حضرت حجت بن الحسن(ع) ختم به خیر خواهد شد. و این امر مقدس توحید آن هم در وجه جهان شمول توسط حضرت حجت بن الحسن(ع) اقامه خواهد شد. 
قبل از اقامه امر مقدس توحید در بستر جهانی حتما باید بستر حضرت سیدالشهدا(ع) محبت و مودت حضرت اباعبدالله(ع) و زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) جهان شمول شود و این اخباری است که در زیارات سیدالشهدا(ع) از سوی معصومین به ما رسیده است که زمانی برسد که سیدالشهدا(ع) نورافشانی‌اش به حدی برسد که حتی جوامع غیرمسلمان را هم در بربگیرد و امروز ما در زیارت اربعین شاهد آن هستیم بودایی از هندوستان بلند می شود و می آید. آفریقایی‌ها پیاده برای زیارت حضرت سیدالشهدا(ع) آمده‌اند بدون اینکه کتابی راجع به امام حسین(ع) بخوانند. بدون اینکه تقید و تعبدی به حضرت سیدالشهدا(ع) و مذهب تشیع داشته باشند. این همان بستر جریان تمدن ساز نوین اسلامی است که در واقع بسترسازی ظهور است. لذا شیاطینی که الان مناطق اسلامی را از مکه گرفته تا شامات و بیت المقدس را آلوده کرده‌اند سعی می‌کنند یا این یاران را به واسطه حرکت های انتحاری از بین ببرند یا با اعتقاد متزلزل٬ تردید و تشکیک این بستر را ادامه بدهند تا سال به سال از رونق آن کاسته شود اما در اشتباه‌اند. 

*در جریان این پیاده روی از دو کلید واژه صحرای محشر و اجتماع آخرالزمانی استفاده می شود؛ نظر جنابعالی چیست؟
اربعین تجلی قیامت است که همه به سمت یک مقصد مشترک و با تمام بضاعت و حضور قلب حرکت می کنند. حقیقتا تجلی قیامت است و همه به سمت یک مقصد نهایی و با یک لباس و منصب مشترک در واقعه محشر محضر پروردگار حاضر می شوند.
نکته دوم هم اینکه این آخرین اجتماع بشری نیست. آخرین اجتماع ما ان شاالله زیر پرچم مهدوی خواهد بود که حضرت از مکه به مدینه و از مدینه به کوفه و عراق و بعد هم فتح قدس و بیت المقدس انجام خواهند داد، آن آخرین اجتماع بشری خواهد بود. که جمعیتی فراتر از جمعیت میلیونی عالم متجلی خواهند شد.

* چطور می توانیم ضمن توجه به توسعه و رونق این جمعیت٬ برنامه ای هم برای مقابله با تهاجمات فرهنگی داشته باشیم؟
اصل اولی که نباید یادمان برود این است که حضرت سیدالشهدا(ع) نوری است که خاموش نمی‌شود. یعنی این نورافشانی که‌ حضرت سیدالشهدا(ع) دارند تجلیات آن برای کسانی که حسین زمان را نمی شناختند دارد جلوه گری می کند. و این ناظر به شیعیان هم نیست. هرکه عقربه دلش به سمت حضرت سیدالشهدا(ع) بچرخد حضرت با نورافشانی شان این فرد یا افراد را وارد بستر هدایت می کنند. اما این نکته را فراموش نکنیم که بستر معرفت امام حسین(ع) را آن هم معرفت حقیقی را هرچه قدر زیباتر و خالصانه تر و هرچه قدر وسیع تر فراهم بکنیم در واقع بستر آشنایی با امام زمان و دولت ظهور را فراهم کرده‌ایم. پس به جای اینکه سلایق شخصی را دخیل کنیم و این موکب‌ها و کثرت جمعیت مطامع شخصی و نفسانی را به نفع خودمان نه امام‌مان مصادره به مطلوب کنیم باید بیاییم مسیر معرفت حسینی را برای قشر جوان و تحصیل کرده و حتی معتقدان به ادیان دیگر روشن کنیم.
زیبایی مرام و نهضت حضرت سیدالشهدا(ع) مخصوص شیعه نیست. حسین(ع) از سه محور متعلق به همه عالم است؛ امام الموحدین است برای موحدان عالم. امام المسلمین برای مسلمانان عالم اما خلیفه الله است برای تمام بشریت! 
باید با اخلاص و نوکری مان٬ با تواضع و با عاشق کردن جوامع انسانی به سمت حضرت سیدالشهدا(ع) که همه به سمت یک مقصد نهایی حرکت می کنند سهمی در این حرکت داشته باشیم.

*شما خود منبری هستید و روضه ه می‌خوانید وقتی در این مسیر حرکت می کنید کدام روضه برایتان جانسوزتر است؟
هیچ روضه ای به اندازه روضه حضرت زینب(س) جانسوز نیست. سفارش اکید حضرت حجت (ع) است و اصلا کدی است برای تشرفات که حضرت خودشان بارها فرموده‌اند خدا را به عظمت و مصیبت عمه جانم قسم بدهید.
زینب اگر نبود شجاعت یتیم بود
زینب اگر نبود شهامت روان نداشت
زینب اگر نبود پس از کشتن حسین
گلدسته ای صفا به صدای اذان نداشت
حجت الاسلام میزرا محمدی در کنار برادر بزرگترش حاج مجید(مداح اهل بیت)

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین