عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۲۰۵
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
مسئول موکب الامام‌ الرضا(ع) در گفت‌وگو با عقیق
دوست داشتیم امام رضا(ع) در اینجا پایگاهی داشته باشد و تصمیم گرفتیم اینجا را وقف کنیم؛ پادگان‌ها، حسینیه‌‎ها، موکب‌ها و همچنین پایگاه‌ها و موسسات بزرگی بایستی تأسیس شوند و از این حرکت عظیم را به شایستگی، حمایت کنند.
عقیق- مسیر نجف به کربلا؛ موکب الامام رضا(ع) در عمود 285 با 40 هزار متر مساحت شاید بزرگترین و وسیع‌ترین موکبی باشد که در میان دیگر موکب‌ها دیده‌ایم؛ مسئول آن و یکی از بانیان اصلی ساخت موکب الامام رضا(ع)، حجت‌الاسلام سید حمید حسینی استاد حوزه علمیه نجف و رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون عراق است. یکی از پربازدیدترین برنامه‌های این موکب، زیارت مجازی حضرت امام رضا(ع) همراه با قرائت زیارت خاصه حضرت است. گفت‌وگوی عقیق با حجت الاسلام حسینی مسئول این موکب را بخوانید؛

*حاج آقا شنیده‌ایم این موکب را وقف کرده‌اید و هر سال در اربعین برپا می‌شود؟
این مکان 40 هزار متر است که سه نفر(دو ایرانی و یک عراقی) به عنوان بانی آن را حمایت می‌کنند، تا از روز اول به عنوان یک پایگاه به نام حضرت امام رضا(ع) فعالیت کند و در خدمت حضرت امیرالمومنین(ع) و حضرت امام حسین(ع) باشد. ما دوست داشتیم امام رضا(ع) در اینجا پایگاهی داشته باشد. ما تصمیم گرفتیم اینجا را وقف کنیم. 

*یعنی الان وقف شده یا به زودی قرار است این اتفاق بیفتد؟
هنوز واقع نشده ان‌شاالله در حال مذاکره هستیم بعد از اربعین به مشهد برویم و با دوستان آن را  وقف کنیم. برنامه داریم تا در طول سال زائرینی که تا به حال نجف و کربلا نیامده‌اند بیایند اینجا در سرای امام رضا(ع) و زیارت کنند امام علی و امام حسین را. یعنی کل امکاناتی که درست شده فقط برای اربعین نیست و برای کل سال است و انشاالله بتوانیم زائرین را به صورت رایگان تحت حمایت قرار دهیم.

*پیش از این در راه فقط چادر دیده می‌شد و حالا یک مجموعه نسبتاً مطلوب و مجهزتر از بسیاری موکب‌های دیگر دیده می‌شود؛ چطور به این نوع ساخت و امکانات رسیدید؟
بله. پیش از این همه چادر بود و امکانات ابتدایی وجود داشت؛ ما می‌خواستیم این‌جا را به نام امام رضا(ع) برپا کنیم. یک چیزی بسازیم که در شأن امام رضا(ع) و در خدمت جدش باشد. وقتی یک مکان بزرگ ساخته شود برای امام رضا(ع)؛ امکانات هم باید شایسته باشد. امیدواریم بتوانیم این کار را با توسعه بیشتر و امکانات بهتری ادامه دهیم و اینجا به عنوان اولین مکان متعلق به امام رضا(ع) در سرزمین عراق وقف شود. 

* پیاده روی اربعین امسال را چطور دیدید و به نظر شما در منطقه چه تأثیری خواهد داشت؟ 
مراسم امسال فوق العاده است. بسیاری شاید ندانند که این راهپیمایی از نجف تا کربلا نیست و 1000 کیلومتر مسافت دارد و نه 80 تا 100 کیلومتر! قبلاً زیارت حضرت سه روز بوده و الان تقریباً 20 روز شده است. من معتقدم سال‌های آینده به یک ماه و حتی دو ماه می‌رسد. چون تعداد مردم با یک روز، 10 روز و یک ماه شکل نمی‌گیرد و این نماد یک حرکت عظیم است که در آینده می‌خواهد واقع شود. لذا ما خودمان را باید آماده کنیم. پادگان‌ها، حسینیه‌‎ها، موکب‌ها و همچنین پایگاه‌ها و موسسات بزرگی را تأسیس کنیم برای این جمعیت بزرگی که در این جا هستند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین