عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۱۴۴
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
گفتگوی عقیق با حجت‌الاسلام نجف نجفی روحانی نماينده بعثه‌ مقام معظم رهبري در عراق:
در توان کسی نیست و نمی‌توان بدون حضور در این سیل خروشان عشق و محبت به اهل‌بیت در پیاده‌روی اربعین به باور و درک این شرایط دست پیدا کرد.

عقیق: در جریان دیدار با عوامل و دست‌اندرکاران عمود 285 که به راهپیمایان حسینی در مسیر کربلای معلی خدمات اقامتی و رفاهی می‌دهد با حجت‌الاسلام والمسلمين نجف نجفي روحاني دیدار کردیم و او به سوالات خبرنگار عقیق پاسخ‌های کوتاه داد.

متن این گفت‌وگو را می‌توانید در ادامه این مطلب بخوانید.

*به عنوان مقدمه بفرمایید بعثه مقام معظم رهبری همه کاروان‌ها و زائران حسینی را پشتیبانی می‌کند یا عده‌ای خاص را تحت پوشش قرار می‌دهد؟

مراسم اربعین آنقدر گسترده و عظیم است که یک نهاد تنها نمی‌تواند تمام خدمات را انجام دهد. لذا ستاد اربعین تشکیل شد و برنامه‌های فرهنگی را به نماینده بعثه واگذار کردیم و بعثه هم در این امور همکاری با این مجموعه و مرکز فرهنگی دارد. بقیه کارها هم تقسیم شده که هر نهادی این کارها را انجام می‌دهد. الان همه تحت عنوان زائرین اربعین حسینی هستند.

*امسال حضرت آقا توصیه‌ای برای پیاده‌روی اربعین داشتند؟

یکی از توصیه‌های مهمی که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) داشتند این بود که  این شور و عشق هرچه بیشتر به سمت معرفت‌افزایی و بصیرت‌افزایی آن هم به صورت عمقی سوق داده شود ، این امر برای ما یک رسالت است.

*می‌توانید به صورت عینی بگویید منظور از بصیرت‌افزایی و عمق‌بخشی چیست؟

اربعین بازخوانی عاشوراست و عاشورا برای این حقیقت بود که اسلام ناب و اسلامی که در غدیر پیامبر اسلام معرفی کردند در صحنه عالم تبلور پیدا بکند؛ لذا در واقع معرفت یعنی مردم بیایند به امامت و در واقع اولاد پیامبر، امام حسین(ع) و دیگر ذوات مقدسه عشق‌شان را نشان بدهند و در واقع همه فرقه‌ها اعم از اهل‌سنت حتی غیرمسلمان ها و  مسیحیان می‌آیند و شیعیان هم به جای خودشان ابراز ارادت می‌کنند و رمز و راز دل هایشان را بروز می‌دهند. در واقع اینجا صحنه صحنه ابراز عشق و محبت است؛ این ابراز عشق و محبت یک امر دلی است. این سیل گسترده‌ای که هیچ رسانه نمی‌تواند به تصویر بکشد. حتی صدا و سیمای دنیا هم جمع بشوند اگر بتوانند گوشه‌ای از کمیت آن را ارائه بدهند ولی در تصویرسازی عمق آن ناتوان خواهند بود؛ در توان کسی نیست و نمی‌توان بدون حضور در این سیل خروشان عشق و محبت به اهل‌بیت در پیاده‌روی اربعین به باور و درک این شرایط دست پیدا کرد.

*به عنوان سوال پایانی بفرمایید در بحث معرفتی اربعین، چقدر این راهپیمایی و پیاده‌روی عظیم می‌تواند بر وسعت آن معارف جهادی مردم عراق و ملت های  دیگر در جنگ و مقابله با جریان تکفیری و داعش تأثیرگذار باشد؟

وقتی واقعه  کربلا را بازخوانی می‌کنیم می بینیم مقابله حق و باطل بوده است؛ در واقع مقابله اسلام اصیل و اسلام دروغین که یزید در اشعار خودش می‌خواند "لعبت هاشم بالملك فلا خبر جاء ولا وحي نزل" ملعون گفت از وحی، خبری نبوده و الان جریان داعش یک اسلام دروغین، مولود استکبار و تکفیری‌هاست و برای بدنامی اسلام و اسلام‌گریزی این را تبلورش داده‌اند. قطعاً مردم شریف عراق آنقدر بصیرت دارند که با تمام وجود با داعشی‌ها می‌جنگند و بحمدالله پیروز هم می‌شوند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین