عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۱
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۴
درخواست آیت الله سیدان از پیروان مکتب اهلبیت(علهیم السلام)
اگر این مراسم به خوبی برگزار شود به این معنای است که نسبت به مکتب تشیع کار خوب انجام شده و خصوصیت شهادت امام صادق(ع) این است که هیچ تنشی در کار نبوده و برداشت نادرست از آن نمی‌شود که بخواهد با گروه خاصی مخالفت شود.
به گزارش عقیق ، آیت‌الله سیدجعفر سیدان، 18 شهریور در دیدار نمایندگان نهادهای مختلف استان خراسان رضوی که در قالب شورای بزرگداشت شهادت امام صادق(ع) گفت: تصمیم برگزاری باشکوه مراسم شهادت امام صادق(ع) از روشن‌ترین مصادیق تعظیم شعائر (احترام به معارف و بزرگان دین) است.
 وی افزود: تعظیم شعائر نشانه تقوی دل و ارتباط خاص با خداوند متعال است، همچنان که قرآن می‌فرماید«من یعظم شعائر الله فانها من تقوی القلوب»، زیرا تنها منبع هدایت در همه شئون معنوی، مادی، فردی، اجتماعی و انسانی، مکتب اهل بیت(ع) است.
 وی با اشاره مثبت بودن همکاری حوزه علمیه در اجرای این مراسم گفت: حضرت صادق(ع) بیشتر از بقیه معصومین با حوزه علمیه نسبت دارند و بزرگداشت این روز حتی از تعظیم شعائر در روز عاشورا بالاتر است، زیرا عاشورا روزی جهانی است ولی امام صادق(ع) رییس مکتب تشیع هستند و حوزه‌های علمیه به ایشان نسبت داده می‌شوند.
 این استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: به حقیقت آنچه بهتر است مورد توجه علاقه‌مند به مکتب اهل بیت(ع)، قرار گیرد، تعظیم شعائر الهی است؛ اما این تعظیم باید با اخلاص باشد زیرا شیطان در همین کارهای خیر نیز هوی و هوس را به کار می‌گیرد.
  وی افزود: اگر این مراسم به خوبی برگزار شود به این معنای است که نسبت به مکتب تشیع کار خوب انجام شده و خصوصیت شهادت امام صادق(ع) این است که هیچ تنشی در کار نبوده و برداشت نادرست از آن نمی‌شود که بخواهد با گروه خاصی مخالفت شود.
 آیت‌الله سیدان با تأکید بر این‌که حفاظت از مکتب یعنی حفاظت از اصول شریعت و هر آنچه در رسالت پیامبر مطرح شده است، گفت: این مراسمی است که آثار خود را دارد و می‌تواند دل‌هایی را جذب کرده و افراد کم‌توجه یا بی‌تفاوت را نیز به خود بیاورد، بنابراین باید همین حرکت دسته عزاداری در زمان موقت به گونه‌ای انجام شود که همه حاضران، تحول درونی پیدا کنند و در انعکاس خارج نیز تأثیرگذار باشد.
 وی خاطرنشان کرد: باید همه وفات‌ها و تولدها در مشهد پررنگ‌تر باشند، به‌خصوص به سبب ویژگی ارتباط با حضرت ثامن الائمه(ع) که هر کس از هرکجا به ایشان توجه پیدا کند، هرچه بیشتر آثار این ارتباط را می‌بیند. بعد از آن نیز شایسته است که در کشور و حتی خارج از آن نیز این مراسم به خوبی برگزار شود.
 وی با بیان این که در موارد مختلفی رهبر معظم انقلاب به این امر تأکید داشته‌اند، افزود: این حرکت اخیرا به این صورت در مشهد راه افتاده است، اما از قبل نیز آیت‌الله وحید اصرار زیادی به این امر داشته و در تعظیم شعائر در این روز تلاش کرده‌اند؛ آیت‌الله صافی، آیت‌الله مکارم و بقیه علما نیز به تعظیم شعائر توجه خاصی دارند.
 آیت‌الله سیدان با اشاره به این‌که همه علاقه به بهتر انجام شدن این مراسم دارند، پیشنهاد کرد: خود به خود قسمت‌های مختلف شهر در جریان اصل این تعظیم و تکریم هستند و دسته‌های عزاداری به راه می‌افتند که بهتر است دسته‌ها قبل از ظهر با این مراسم یکی شوند همچنان که این مراسم با مراسم مدرسه نواب یکی شده است.


منبع: رسا نیوز

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین