عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۰۷۱
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۱
آیت‌الله حکیم در دیدار با آیت‌الله اراکی:
آیت‌الله حکیم در دیدار با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: یکی از نیازمندی‌های ما در جامعه اسلامی حفظ وحدت و یکپارچگی میان امت اسلامی است و باید از هرگونه رفتارهای تفرقه انگیز بین مسلمین، بویژه شیعیان پرهیز کرد.
عقیق:آیت‌الله محسن اراکی دبیر‌‌کل مجمع جهانی تقریب که در نجف به سر می‌برد با آیت‌الله سیدمحمد سعید حکیم از آیات عظام نجف اشرف دیدار و گفت‌وگو کرد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب در ابتدای این دیدار گزارشی از حضور کاروان تقریب متشکل از علمای شیعه و سنی در راهپیمایی اربعین ارائه کرد.

در ادامه این دیدار آیت‌الله حکیم ضمن قدردانی از این حرکت ارزنده و ارزشمند تقریبی، اظهار داشت: موضوع راهپیمایی اربعین شبیه معجزه است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه علما و خطبای شیعه نباید گفتاری توهین‌آمیز نسبت به دیگر مذاهب اسلامی داشته باشند، گفت: از جمله مواردی که در این زمینه پیگیری کردیم مربوط به خطبای عتبات در کربلا بود به آنها گفتیم که این سخنرانان از سخنانی که موجب تفرقه و برانگیخته شدن احساسات پیروان دیگر مذاهب اسلامی می‌شود پرهیز کنند که در نتیجه این توصیه برخی از خطبای عتبات از سخنرانی منع شدند  و بعد از آن به بنده مراجعه کردند که گفتم این توصیه را من کرده‌ام.

آیت‌الله حکیم با بیان اینکه یکی از نیازمندی‌های ما در جامعه اسلامی حفظ وحدت و یکپارچگی میان امت اسلامی است، عنوان کرد: باید با هرگونه رفتارهای تفرقه انگیز بین مسلمین و بویژه شیعیان پرهیز کرد.

وی با اشاره به اینکه نباید از هیچ تلاشی برای ایجاد الفت و وحدت میان شیعیان فروگذار کرد، خطاب به آیت‌الله‌اراکی گفت: شما شایستگی لازم برای این مسئولیت مهم را دارید و خواهشمندم در این راستا نیز سهیم باشید.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین