عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۱۰۰
تاریخ انتشار : ۰۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۲
استاد مهدي توكلي در هيات شهداي گمنام
نمي شود انسان روزي پنج بار اين دعا را بخواند و موقع گرفتاري دست به دامان غير خدا شود. اگر اين رفتار را داشته باشيم ديگر خواندن اين دعا چه فايده اي دارد؟!
به گزارش عقيق، مراسم شام ولادت امام جواد و حضرت علي اصغر(ع) در هيات شهداي گمنام بسيج مسجد امام صادق(ع) با سخنراني استاد حاج مهدي توكلي برگزار شد.

وي با اشاره به ادعيه وارد شده براي ماه هاي رجب، شعبان و رمضان به تاثيرات دعا در انسان اشاره كرده و گفت: متاسفانه ما تاثير دعا را فقط در خواندن آن مي دانيم، حال اينكه بايد اين ادعيه در اعمال ما نمايان شده و معيار و ملاكي براي زندگي باشد.
 

استاد توكلي در ادامه با ذكر مثالي گفت: خواندن صرف دعا مانند خواندن نسخه ي پزشك است. ما هر چند بار هم كه نسخه پزشك را بخوانيم دردردمان دوا نخواهد شد بلكه بايد به آن عمل كنيم كه خواندن دعا نيز تقريبا به همين شكل است.

وي با بيان اينكه هيچ انساني به اندازه امام حسين (ع) در راه خدا فداكاري نكرده و در مقابل خدا هم عنايات ويژه اي به آن حضرت داشته اضافه كرد: يكي از آن عنايات، استجابت دعا زير قبه ي سيدالشهدا (ع) است. با اين تفاسير شما در نظر بگيريد فردي را كه در شب قدر، با حال بسيار خوب، زير قبه ي امام حسين (ع) دعا كند كه خدايا من نفر اول كنكور شوم اما يك صفحه از كتاب هاي كنكور را هم نخوانده باشد! خوب مشخص است كه دعاي او مستجاب نمي شود و اين يعني دعا كردن بدون سعي و تلاش و عمل.

اين سخنران محافل مذهبي افزود: بعضا در برخي زمينه ها مي بينيم افرادي كه شايد نماز هم نخوانند از افراد مذهبي جلوترند و يكي از دلايل اصلي آن از ياد بردن جايگاه سعي و تلاش در كنار دعا در ميان اقشار مذهبي است. بايد سعي در اين باشد كه دعاها را در عمل به كار برده و اجتناب كنيم از اين كه دعا جاي سعي و تلاش را بگيرد.

وي با بيان اينكه هرچند انسان سالم باشد، گناه او را خراب مي كند، گفت: بندگي خدا انسان را آباد مي كند ولو اينكه او امراض فراواني را در خود داشته باشد.

استاد توكلي در بخش ديگري از سخنان خود به قسمتي از دعاي ماه رجب اشاره كرده و گفت: "يا من ارجوه لكل خير" يعني، خدايا من در هر خيري اميدم به توست و تو را فراموش نمي كنم.

وي ادامه داد: نمي شود انسان روزي پنج بار اين دعا را بخواند و موقع گرفتاري دست به دامان غير خدا شود. اگر اين رفتار را داشته باشيم ديگر خواندن اين دعا چه فايده اي دارد؟!

اين سخنران محافل مذهبي با اشاره به آيه اي از قرآن كريم گفت: آناني كه به غير خدا دل مي بندند مثلشان مانند عنكبوتي است كه با تار خود خانه بنا كرده و با يك نسيم فرو مي پاشد.

بر اساس اين گزارش، بعد از سخنان حاج مهدي توكلي، آقاي رباطي به خواندن اشعاري در مقام والاي امام جواد و حضرت علي اصغر(ع) پرداخت.
 
گزارش: ميثم يعقوبي

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
يغمايي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۴
0
0
سلام اقاپس مصاحبه با مطيعي و پويانفر چي شد؟!
مجتبی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۳/۰۶
0
0
سلام
هیئت شهدای پایگاه بسیج امام صادق(ع) به مناسبت شهادت حضرت زینب(س) اقامه عزا می نماید.
سخنران استاد حاج مهدی توکلی
مداح کربلایی علیرضا رباطی
زمان سه شنبه 7 خرداد بعداز نماز مغرب و عشا
مکان: بین فلکه اول و دوم صادقیه حسینیه شهدای پایگاه بسیج مسجد امام صادق(ع)
ضمنا این جلسه هر سه شنبه برگزار می گردد.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین