عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۹۹۱
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
در نخستین یادواره شهدای جاوید الاثر مدافع حرم مطرح شد:
حجت الاسلام مومنی با انتقاد از ادبیات برخی مسئولان، از آنها خواست که در این یادواره‌ها شرکت کرده تا مشاهده کنند ملت ایران هیچ‌گاه از مبارزه خسته نمی‌شوند.
عقیق:نخستین یادواره شهدای جاوید الاثر مدافع حرم عصر دیروز(جمعه) با حضور حجت الاسلام مومنی، ماشاالله عابدی، سید مجید بنی‌فاطمه و خانواده‌ شهدای جاوید الاثر مدافع حرم به همت خادمان هیئت محبان الصادق (ع) در مجموعه یادمان شهدای هفتم تیر برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام سید حسین مومنی با اشاره به روحیه انقلابی جوانان این کشور که در جبهه مقاومت تجلی پیدا کرده، گفت: برخی از مسئولان و دولتمردان به دنبال ترویج فضای یاس و ناامیدی هستند و می‌خواهند جوان امروز را به گونه‌ای دیگر نشان دهند.
وی افزود:‌ ای کاش برخی دولتمردان به جای حضور در همایش‌هایی که هیچ فایده‌ای ندارد، در این مراسم‌ها حضور پیدا کرده تا روحیه انقلابی مردم را از نزدیک مشاهده کنند.

حجت‌الاسلام مومنی در ادامه گفت: این مردم حاضر هستند،‌ تمام تعلقاتشان را رها کنند ولی دینشان حفظ شود. شما از کدام مردم سخن می‌گویید که «خسته شده‌اند».

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه در جهاد اصغر، «رجز و شعار»، حرف اصلی را می‌زند، خاطر نشان کرد: افرادی که می‌گویند مگر می‌شود با دست خالی در برابر ابر قدرتها ایستاد، باید از کربلا درس بگیرند.

حجت الاسلام مومنی شهدای مدافع حرم را «باذل در راه خدا» عنوان کرد و گفت: بین «هبه» و «بذل»‌ تفاوت وجود دارد. در هبه جزئی از مال داده می‌شود اما در بذل هر آنچه که وجود دارد، بدون هیچ چشم داشتی اهدا می‌شود.

وی در همین زمینه به فداکاری یکی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم اشاره کرد و گفت: پیکر این شهید در اختیار «داعشی»ها بود و آنها برای دادن پیکر وی، تقاضای امتیاز کرده بودند. وقتی خانواده این شهید از این موضوع باخبر شدند اعلام کردند که ما راضی نیستیم به واسطه پس دادن پیکر شهیدمان امتیازی در اختیار داعشی‌ها قرار گیرد.
 
به گزارش تسنیم در این مراسم از خانواده‌های شهیدان اصغر فلاح پیشه، مجید قربانخواهی، امیر علی محمدیان، مرتضی کریمی، مهدی ثامنی، محمد اینانلو، اسدالله ابراهیمی، سید اسحاق و محمد موسوی، رضا عباسی، سید احسان میرسیار، هادی شریفی، جواد الله‌کرم، رضا فرزانه، علی عبداللهی، عباس آسمیه، محمود شفیعی و شهید پاکستانی تیپ زینبیون در نخستین یادواره شهدای جاوید الاثر مدافع حرم تقدیر شد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین