عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۷۸۷
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
حجت‌الاسلام‌ رئیسى:
تولیت آستان قدس رضوی گفت: هیچ اجتماعی در کره زمین باشکوه‌تر و زیباتر از اربعین نیست.
عقیق:حجت‌الاسلام‌ سید ابراهیم رئیسی عصر دیروز در مراسم بدرقه خادمین زائرین پیاده اربعین حسینی در حرم مطهر رضوی با اشاره به وجه مشترک همه زائران سیدالشهدا(ع) گفت: وجه مشترک همگان عشق و دلدادگی است، در بین مسلمانان آنانی که دلداده امام حسین(ع) باشند، از ممتازین هستند.

وی افزود: امام حسن عسکری(ع) به ما فرمودند زیارت اربعین از نشانه‌های مؤمنین است و به ما توصیه کرده‌اند که از کودکی با امام حسین(ع) پیوند داشته باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی، اقامه نماز را بهترین حالت یک عبد در برابر پروردگار دانست که سجده نهایت ارتباط با خالق است و گفت: اگر سجده بر تربت اباعبدالله(ع) باشد از ارزش چندین برابری برخوردار می‌شود.

رئیسی به ایام زیارتی حضرت سیدالشهدا(ع) اشاره و تصریح کرد: شب جمعه، شب قدر، نیمه شعبان ایامی است که می‌خواهند انسان‌ها با عاشورا ارتباط برقرار کنند، معنی زیارت اربعین این است که پیوند انسان با کربلا قطع نشود.  

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این پیوند معنایش چگونه زیستن است که در همه عصرها و نسل‌ها پرچم عاشورا برافراشته باشد، پرچم امربه‌معروف و خوبی‌ها و نهی از منکر و مقابله با پستی‌ها برافراشته باشد.

وی با بیان اینکه هیچ‌گاه حسین‌ بن‌ علی(ع) با یزید سازش نخواهد داشت، افزود: این دو جریان هرگز با هم تفاهم و تسامح نخواهد داشت، چراکه جریان حزب‌الله و حزب الشیطان هیچ‌گاه با هم سازگاری ندارند.

وی تأکید کرد: هیچ اجتماعی در کره زمین باشکوه‌تر از اربعین نیست، تفاوت این راهپیمایی باشکوه در دلدادگی به خداوند است.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این‌که لبیک ما امروز به اباعبدالله(ع) در سال 61 هجری است، تصریح کرد: پیام و سخن این لبیک این است که می‌خواهیم عاشورایی زندگی کنیم.  

وی با بیان اینکه نظام استکبار این موضوع را برنمی‌تابد و به همه ما می‌فهماند که یک حیات نورانی و زندگی باعزت نمی‌تواند ظلم پذیر باشد، تأکید کرد: ما در جامعه اسلامی‌مان به نام عاشورا انقلابی را با رهبرى امام خمینی(ره) بنیان گذاشتیم که یکی از جلوه‌های عاشورای حسینی است.

رئیسی در ادامه گفت: رمز آزادگان زد و بند سیاسی نیست، حسینی زندگی کردن است و مردم لبنان این مسیر را آموختند و امروز شرایط جهانی به نفع مردم لبنان، فلسطین و یمن رقم می‌خورد.

وی خاطرنشان کرد: جریان داعش و القاعده و استکبار نمی‌خواهند اجتماع عظیم اربعین پا بگیرد چراکه این اجتماع ضد ظلم و ضد استکبار است.

تولیت آستان قدس رضوی ابراز امیدواری کرد اجتماع اربعین امسال از همه‌سال‌ها باشکوه‌تر برگزار شود و تصریح کرد: تفاوت اجتماع امسال با تمام اجتماع‌ها این است که زائر با سختی‌ها و مشکلات می‌سازد چون هدفی بس عظیم و بزرگ دارد.

رئیسی در پایان امتیازات زیارت اربعین را برشمرد و تصریح کرد: در اربعین جایگاه میزبانان مهم است؛ مردم غیرتمند عراق عشق میزبانی دارند، لباس زائر را می‌شویند و به او خدمت می‌کنند، این عشق و دلدادگی هم در میهمان و هم در میزبان است.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین