عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۷۳۳
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۴
یک روز پس از بازداشت یک کلاهبردار در مشهد که بلیت‌های هوایی جعلی اربعین را فروخته بود، یک مقام مسئول در پلیس فتا نیز درباره این موضوع هشدار داد.
عقیق:رئیس پلیس فتای استان البرز با اشاره به برخی کلاهبرداری‌های اینترنتی به بهانه ثبت‌نام اربعین از طریق سایت‌های جعلی گفت: هموطنان حتما از طریق سامانه ثبت‌نام زیارت اربعین (سماح) ثبت‌نام کنند.سرهنگ محمد اقبالی با بیان اینکه فعالیت سایت‌های جعلی و تقلبی یکی از مهم‌ترین شگردهای مجرمانه‌ای است که در ایام مناسبتی انجام می‌شود، افزود:زائران هنگام پرداخت هزینه به‌صورت اینترنتی، نکات ایمنی را رعایت و حتی الامکان از مکان‌های مورد اعتماد برای ثبت‌نام و پرداخت‌های اینترنتی استفاده کنند. مجرمان با طراحی سایت‌هایی شبیه سایت‌های اصلی که درگاه‌های بانکی جعلی نیز دارد اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی افراد کرده و برای اخذ اطلاعات حساب شهروندان مثل رمز عبور و اطلاعات بانکی، کاربران را به صفحات جعلی موسوم به فیشینگ می‌کشانند. وی با تأکید بر هوشیار بودن مردم درخصوص آگهی‌ها و پیامک‌هایی که به‌نظر جذاب و خارج از قوانین سازمان حج و زیارت است، افزود: تمام سایت‌های مهم و حفاظت شده در صفحه‌های اینترنتی خود از پروتکل https استفاده می‌کنند. همچنین شهروندان از ارائه مدارک هویتی از قبیل گذرنامه به افراد غیرمسئول خودداری کرده و اسکن مدارک خود را نیز به مکان‌های مجاز ثبت‌نام ارسال کنند.
  • بدون گذرنامه نیایید

همزمان رئیس پلیس ایلام نیز با تأکید بر اینکه در پاسگاه‌های قبل از شهر مهران مدارک زائران اربعین کنترل شده و از ورود افراد بدون گذرنامه و ویزا به شهر مهران جلوگیری می‌شود، گفت: روادید زائران حسینی در محل‌های ورودی استان به‌ویژه شهرهای منتهی به مرز مهران کنترل و از ورود افراد بدون روادید به داخل شهرها جلوگیری خواهد شد؛ بنابراین از مردم می‌خواهیم بدون گذرنامه و ویزا به سوی مرزهای نیایند. فرمانده مرزبانی کشور نیز با بیان اینکه در روزهای پایانی شاهد حجم مراجعات به مرزها و شلوغ شدن پایانه‌های مرزی هستیم، تأکید کرد: زائران اربعین سفر خود را به روزهای آخر موکول نکنند و با توجه به برخی کمبودها در آن‌سوی مرز بهتر است زودتر برای عزیمت به این سفر اقدام کنند.

  • زائران با ۱۱۲ تماس بگیرند

برای اربعین امسال از جمعیت هلال‌احمر و سازمان امداد و نجات ۳۴۰ نفر به همراه ۲۶ دستگاه آمبولانس به عراق فرستاده می‌شوند. زائران محترم در هرجای مسیر که باشند می‌توانند با شماره‌گیری ۱۱۲ درطول شبانه روز با سازمان امداد و نجات در تماس باشند، همکاران ما در نزدیک‌ترین پایگاه در اسرع وقت در محل حاضر می‌شوند و امدادرسانی می‌کنند. بیشترین میزان حوادث به‌دلیل تصادفات جاده‌ای است. توصیه من این است که زائران ضمن مراقبت، حتما در طول مسیر استراحت داشته باشند.بیمارانی هم که قصد سفر دارند حتما داروهای خود را همراه ببرند و رادیو اربعین را هم که به‌صورت آنلاین پخش می‌شود گوش دهند.

منبع:شریان نیوز

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین