عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۶۳۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
سخنگوی ستاد مركزی اربعین در پاسخ به شایعاتی كه در فضای مجازی منتشر می شود گفت: شایعات منتشر شده در مورد لغو روادید برای زائران عتبات کذب است.
عقیق:حمیدرضا گودرزی گفت: این روزها شایعات فراوانی در مورد حذف شرط گرفتن روادید برای زیارت عتبات در ایام اربعین در شبكه های اجتماعی منتشر شده است كه هیچ كدام اعتبار رسمی نداشته و درخواست ما از زائران این است که به شایعات توجه نکنند.

وی با اعلام اینكه تا امروز بیش از 830 هزار نفر از مشتاقان زیارت عتبات در روز اربعین روادید خود را گرفته اند گفت: این روادید از سوی 16 دفتر موقت، كنسولگری ها و سفارت عراق و همچنین سایت سماح صادر شده است و علاقمندان به این سفر معنوی می توانند با مراجعه به این دفاتر و یا كاروان های معتبر نسبت به اخذ روادید اقدام كنند.

گودرزی مبلغ صدور ویزا را 40 دلار اعلام كرد و افزود: این مبلغ از سوی طرف عراقی تعیین شده است و تمام این مبلغ به حساب دولت عراق واریز می شود. مدت اعتبار روادید 20 روز است و کل اعتبار آن از اول صفر تا آخر صفر خواهد بود.

وی با بیان اینكه امسال زائران علاوه بر تهیه مدارک قانونی مانند گذرنامه و روادید،‌ نیاز به بیمه نامه نیز دارند گفت: در سال های قبل بیمه زائران الزامی نبود و این موضوع مشكلات زیادی را هم برای زائران و هم برگزار كنندگان این آیین عظیم و باشكوه ایجاد می كرد اما امسال با تلاش های فروانی كه صورت گرفت،‌ بیمه نامه ای با حداقل قیمت و حداكثر تسهیلات برای مسافران بارگاه حسینی در نظر گرفته شده است.

سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: مبلغ بیمه تعیین شده 18800 تومان است و شش هزار تومان دیگر نیز به خدمات هلال احمر اختصاص داده شده است كه این بیمه مواردی همچون خدمات سرپایی، بیمارستانی و حتی ازكار افتادگی و فوت را نیز در بر می گیرد.

منبع:مشرق

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۶
0
0
پول بيمه دوزد بازار است فرصتي براي خالي كردن جيبب مردم
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین