عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۵۹۲
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان‌شرقی گفت: منشأ جهانی شدن پیاده‌روی اربعین ریشه در ظهور دارد.
عقیق:حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی ظهر دیروز در مراسم تجمع ملی زائران حسینی پیش از خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: این روزها، ایام حزن و ماتم و اندوه اهل بیت است زیرا ماجرای اسارت اهل بیت اباعبدالله حسین(ع) مطرح است.

وی ادامه داد: فردی که فرسنگ‌ها مسافت را طی می‌کند با پیاده‌روی که با تاسی از سنت گذشتگان و اهل بیت است به سمت حرم عشق طی طریق می‌کند، توفیق حضور از طرف پروردگار کسب کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی با استناد به فرموده امام حسن عسگری (ع) در زمینه نشانه‌های مومن گفت: مومنان چند نشانه دارند که اقامه نماز اول،انجام واجبات و مستحبات همچنین زیارت اربعین امام حسین(ع) است.

وی با بیان اینکه دلیل اصلی گرامیداشت اربعین همچنین منشاء اصلی جهانی شدن این روز معنویت و ظهور است، افزود: سالانه 30 میلیون زائر از 65 کشور راهی این کشور می‌شود که ریشه در ظهور دارد.

امام جمعه هشترود با بیان اینکه اعتبار اربعین از قدیم‌الایام وجود داشت، تصریح کرد: این پیاده‌روی سنت بزرگان است، استاد میرزا جواد ملکی در کتاب المراقبات خود نوشته است، "کسی که اهل مراقبت است باید در روز اربعین حسینی اندوه و حزن در وجودش باشد و برای زیارت اربعین برود" همچنین علامه طباطبایی که 12 سال در نجف زندگی کرد، همه ساله پیاده به کربلا عازم می‌شد.

حسینی خاطرنشان کرد: قافله 30 میلیون نفری که هر کدام حداقل مسیر نجف تا کربلا را طی می‌کنند و برخی از شهر خود پیاده به کربلا می‌روند، خداوند برای هر قدمش حسنه می‌نویسد و برای هر قدم گناهش بخشیده می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی زائر اربعین حسینی به حرم می‌رسد فرشتگان مامور شده و خداوند بشارت می‌دهد که ای زائر آتش الهی را نخواهید دید و این عظمت زیارت امام حسین(ع) است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی،عوامل اصلی ماندگاری و عظمت واقعه کربلا را چنین عنوان کرد: بعد از گذشت 1400 سال عوامل ماندگاری ارادت خداوند، حرارت حسینی، محبت حسینی ، عشق حسینی، جامعیت کربلا و گریه بر اباعبدالله حسین(ع) است.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین