عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۵۶۵
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۷
مسئول نهاد نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در غرب کشور گفت: امسال مسیر مرز برای عبور و مرور زائران باز نمی‌شود در این راستا عبور زائران بدون ویزا غیرممکن است
عقیق:حجت‌الاسلام محمد نقدی ظهر جمعه در سخنان پیش از خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه شهر همدان با اشاره به پیاده‌روی عظیم اربعین اظهار داشت: براساس روایات ائمه معصوم(ع) زیارت قبر اباعبدالله(ع) در اربعین به عنوان یکی از علائم ایمان شناخته شده است.

وی افزود: به زیارت امام حسین(ع) در اربعین نباید نگاه تفریحی داشت بلکه باید این حرکت تمام گناهان گذشته و آینده زائر توسط خداوند بخشیده می‌شود.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در غرب کشور رمز موفقیت شیعه را در پیروی از امامن معصوم(ع) دانست و بیان کرد: زائران علاوه بر رعایت آداب زیارت باید به اخلاق حسینی تمسک کنند و از زیارت امام حسین(ع) در اربعین به دنبال احیای دین و عمل به دستورات اسلام باشند.

وی خواستار ترویج فرهنگ اسلامی توسط زائران اربعین شد و عنوان کرد: پیاده‌روی و زیارت اربعین یک حرکت انسانی در راه خداست در این راستا همه زائران با ادیان مختلف حضور پیاده می‌کنند.

نقدی گفت: با توجه به رشد تکنولوژی و گستردگی فضای مجازی و ماهواره این حرکت میلیونی زیارت اربعین به تمام دنیا مخابره می‌شود در این راستا زائران باید مراقبت کنند و اعمال تفرقه‌ برانگیز انجام ندهند.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری برای حفظ میزبانی ملت عراق تصریح کرد: برپایی موکب‌ها و توزیع غذا و تمام سرویس‌دهی‌ها توسط ایرانیان باید توأمان با جنبه سیاسی باشد.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در غرب کشور افزود: همه باید گوش به فرمان رهبری از ایجاد تفرقه در میان مسلمانان که مهمترین هدف دشمنان است، باید به دور باشیم و تعصب بی‌جا نسبت به مسائل نداشته باشیم.

وی با اشاره به ناتوانی عربستان برای مدیریت حج اظهار داشت: 1438 سال است که مراسم حج برگزار می‌شود اما سعودی‌ها با وجود بهره‌مندی از تمام تکنولوژی‌ها هنوز نتوانستند این مراسم را کنترل کنند و سبب از دست رفتن جان 7 هزار نفر مسلمان شدند.

نقدی با بیان اینکه با مدیریت مناسب جمعیت میلیونی زائران اربعین به سلامت راهی می‌شوند، افزود: زائران حسینی مسیر 80 کیلومتری نجف تا کربلا را پیاده‌روی می‌کند و در این راستا باید این حرکت عظیم جهانی به دور از آسیب و اتفاقات باشد.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در غرب کشور با اشاره به اینکه دو هفته تا برگزاری مراسم اربعین حسینی باقیمانده است، گفت: 6 هزار نفر از استان همدان برای سفر به کربلا و شرکت در مراسم اربعین حسینی در سامانه سماح ثبت نام کرده‌اند.

وی بیان کرد: امسال مسیر مرز برای عبور و مرور زائران باز نمی‌شود در این راستا عبور زائران بدون ویزا غیرممکن است.

نقدی تصریح کرد: در مسیر نجف تا کربلا یک هزار و 452 ستون برپا شده است و زائران حسینی با انجام سه روزی پیاده‌روی معمولی می‌توانند این مسیر را طی کنند و اما با وجود مهیا بودن تا امکانات لازم است زائران جیره خشک همراه داشته باشند.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین