عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۵۵۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
حجت الاسلام فرحزاد:
خدمت و محبت به دوستان اهل بیت(ع) از اقداماتی است که خشنودی خدای متعال را به همراه دارد؛ موکب هایی که از نقاط مختلف ایران و عراق در مسیر کربلا برای خدمت رسانی به زوار سالار شهیدان(ع) برپا شده مصداق این خدمت است.
عقیق:به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله فرحزاد، استاد حوزه و کارشناس مذهبی در مراسم دعای توسل مسجد مقدس جمکران به سخنرانی پرداخت و گفت: مسلمانان باید به خوبی از متون اسلامی استفاده کنند چرا که غیرمسلمانان از این کتب اسلامی به بهترین نحو بهره جویی می کنند.

سخنران مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: غفلت از خدا ریشه تمام بدی ها است؛ در دعای «مکارم الاخلاق» آمده که کسی که پشت به خدا کرد همه بدی ها به سراعش می آید؛ خدا که فراموش شود هر ظلم و جنایتی از انسان سر می زند.

وی ادامه داد: امام سجاد(علیه السلام) از خدای متعال می خواهد که رشته محبتی در دل او قرار دهد تا او را دوست داشته باشد؛ یک کشیش مسیحی و غیرمسلمان این نکات را از دعای مکارم الاخلاق استخراج کرده و در یک سخنرانی در ایران بیان کرده است.

کارشناس مذهبی رسانه ملی ابراز کرد: امام صادق(علیه السلام) در «کامل الزیارات» فرمودند که اگر خدای متعال می خواهد همه خوبی ها را به او بدهد، محبت خودش را در دل او قرار می دهد.

وی افزود: خدمت و محبت به دوستان اهل بیت (ع) از اقداماتی است که خشنودی خدای متعال را به همراه دارد؛ موکب هایی که از نقاط مختلف ایران و عراق در مسیر کربلا برای خدمت رسانی به زوار سالار شهیدان(ع) برپا شده است مصداق خدمت به محبان اهل بیت علیهم السلام هستند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحزاد تأکید کرد: من به حال مردم عراق غبطه می خورم که با وجود این که از نظر اقتصادی بسیار ضعیف بوده و در حال جنگ با تکفیری ها هستند، هر نوع پذیرایی که از دستشان بر می آید برای زائران امام حسین(علیه السلام) انجام می دهند.

وی ادامه داد: در سیره اهل بیت علیهم السلام شاهد هستیم که ایشان به فقرا و نیازمندان همیشه کمک می کردند؛ امام سجاد(علیه السلام) شب ها با صورت پوشیده برنج، گندم یا جو بر دوش خود می گذاشتند و جیره ها را در خانه فقرا تحویل می دادند.

سخنران مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: از عواملی که برای انسان محبت می آورد، احسان کردن است؛ این احسان نباید حتما به مسلمانان و شیعیان باشد؛ اهل بیت(علیهم السلام) به غیرمسلمانان هم کمک می کردند و می فرمودند که اگر این افراد شیعه بودند، آن ها را در نمک غذا هم باید شریک می کردیم.

کارشناس مذهبی رسانه ملی در مراسم دعای توسل مسجد مقدس جمکران گفت: خدمت به دوستان اهل بیت(علیهم السلام) خشنودی خدای متعال را به همراه دارد؛ من به حال مردم عراق که با وضعیت اقتصادی نامطلوب بهترین خدمت رسانی را به زوار اباعبدالله الحسین(علیه السلام) انجام می دهند، غبطه می خورم.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین