عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۵۱۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸
سفیر عراق در تهران:
سفیر عراق در ایران گفت: برگزاری کنگره اربعین باعث تقویت روابط دو ملت ایران و عراق شده است.
عقیق:راجح صابر عبود الموسوی» بعدازظهر امروز در دیدار با معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام اظهار داشت: مسئولان دو کشور ایران و عراق بسیار مفتخر هستند که امسال نیز مانند سال های گذشته برای خدمات رسانی به زوار اربعین از هیچ تلاشی دریغ نخواهند کرد.

وی بیان داشت: برگزاری کنگره بزرگ اربعین طی سالهای گذشته باعث نمایش قدرت جهان اسلام در دنیا شده و علاوه بر این روابط دو ملت ایران و عراق بسیار تقویت شده است.

«راجح صابر عبود الموسوی» با اشاره به اینکه در هیچ کجای دنیا مشاهده نمی کنیم این جمعیت زیاد از یک کشور به کشور دیگر تردد داشته باشند، گفت: این مهم با استحکام بخشی به روابط دو ملت ایرات و و عراق بیشتر از گذشته می شود.

سفیر عراق در ایران عنوان کرد: برگزاری کنگره عظیم اربعین نشان از علائق مشترک دو کشور دارد و سعی می کنیم طی سال های آینده این رویداد بسیار مهم را بیشتر تقویت کنیم.

وی عنوان کرد: در بازدیدی که مرزهای مهران و زرباطیه عراق داشتم اقدامات بسیاری خوبی در بحث زیرساخت ها برای تسهیل در تردد زائران صورت گرفته ولی باید تلاش کنیم مشکلات هر ساله کمتر از سال قبل باشد.

«راجح صابر عبود الموسوی» اظهار داشت: سال گذشته نمایندگی موقت کنسولگری عراق در مرز مهران برای صدور ویزا دایر شد و امسال نیز آمادگی داریم برای تسهیل در تردد زائران این مرکز را در مرز دایر کنیم.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات سال گذشته ورودغیرمجاز اتباع خارجی و بدون روادید سایر کشورها به خصوص افعانستان از مرزها به داخل کشور عراق بود که امیدواریم با تمهیدات لازم دو کشور این قضیه در سال جاری کمتر مشاهده شود.

منبع:خبرگزاری دانشجو

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین