عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۴۸۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۰
آیت الله جوادی آملی:
آیت الله جوادی آملی گفت: سیزده آبان که در تقویم ملی کشورمان به عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داد.
عقیق: روز ۱۳ آبان که در تقویم ملی کشورمان به عنوان روز مبارزه با استکبار نام‌گذاری شده یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز را در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسانده است؛ تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ عنوان این سه واقعه تاریخی است که نمی‌توان هیچ یک را از نظر اهمیت نسبت به دیگری اُولی‌تر دانست چرا که هر کدام در دوره وقوع تاثیرگذاری خاص خود را داشته و شرایط را به نحوی تغییر داده‌اند.

به همین مناسبت فرازهایی از فرمایشات آیت الله جوادی آملی که وی در آنها به مسئله مهمّ مبارزه با استکبار جهانی و خطر نفوذ بیگانگان در کشور پرداخته را از نظر می‌گذرانیم.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به ایام سیزده آبان بیان داشت: سیزده آبان روز ملی مبارزهٴ با استکبار جهانی است، سیزده آبان هم روزی بود که امام راحل(رضوان الله تعالی علیه) به ترکیه تبعید شد، هم روزی است که دانش‌آموزان عزیز قیام کردند به دانشگاه رفتند؛ هم دانش‌آموزان و هم دانشجویان عزیز آسیب دیدند؛ عده‌ای شربت شهادت نوشیدند، عده‌ای مجروح و مصدوم شدند و هم روزی است که دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره) این توفیق را داشتند که لانهٴ جاسوسی را تسخیر کنند. آن روز خیلی مشخص نبود که سفارت آمریکا مشغول چه کاری است، به واسطه «اتقوا فراسة المؤمن» [۱] در رهبران فکری و سیاسی این جرقه زده شد، به شاگردانشان گفتند، بعد کم کم به دانشجویان مسلمان منتقل شد، آنها هم از یک سو همتی کردند و مسیر انقلاب را تندتر کردند و از سوی دیگر یک شعار جدید هم به مبارزان عطا کردند، این شعار «مرگ بر آمریکا» از آن روز به بعد رواج پیدا کرده است که قبلاً بود اما بعد از تسخیر لانهٴ جاسوسی و ثابت شدن اینکه این لانه در صدد توطئهٴ علیه نظام اسلامی و براندازی آن بود، گسترش یافت.

وی در ادامه بیان داشت: حافظ این انقلاب ذات اقدس الهی است، خونهای پاک شهدا وسیلهٴ خوبی است که اهل بیت عصمت و طهارت این انقلاب را حفظ می‌کنند؛ جریان طبس از این قبیل بود؛ جریان لانهٴ جاسوسی از همین قبیل بود؛ جریان رو شدن دست بسیاری از افراد خائن از این قبیل بود.

 آیت الله جوادی آملی در پایان سخنانشان به نقش و تلاش استعمار و استکبار جهانی در به خطر انداختن نظام اسلامی اشاره کرد و گفت:ما با داشتن دشمنهای داخلی که نوکران سرسپرده هستند از یک سو و از سوی دیگر دشمن بیگانه که صف بسته و آن کاری که دیروز به عنوان لانهٴ جاسوسی آمریکا می‌کرد، امروز به دنبال تحریم ایران هستند، این‌چنین نیست که آنها دست بردار باشند، لذا ما باید همواره هوشیار باشیم.

وی با تاکید بر هوشیاری هر چه بیشتر در مقابل توطئه های دشمنان اسلام بیان داشت: آ ن روزی که این مملکت در اختیار آنها بود با همه نیروهایی که در اختیارشان بود، مردم آنها را بیرون کردند، کاری از آنها ساخته نیست؛ اما اینها اهل عبرت نیستند؛ نه اهل عقل‌اند و نه اهل مذاکره‌اند، اینها همان کسانی هستند که ذات اقدس الهی در قرآن کریم دربارهٴ آنها خبر داد  و فرمود: ﴿لاَ تَزَالُ تَطَّلِعُ عَلَی خَائِنَةٍ مِنْهُمْ﴾[۲]، رسول من! آن هوش سیاسی را به مردم منتقل کن، به مردم بگو: ﴿خُذُوا حِذْرَکُمْ﴾[۳] در عین حالی که اسلحه دارید، در عین حالی که اسلحه می سازید؛ اما تیزهوشی، خردورزی، عقل گرایی و درایت خود، را حفظ کنید، چرا که دشمنان شما هر روز بر علیه شما نقشه می کشند.

خطبه های نماز جمعه، سال ۱۳۸۵


پی نوشت:

[۱]   ـ کافی، ج ۱، ص ۲۱۸.

[۲]   ـ سورهٴ مائده، آیهٴ ۱۳.

[۳]   ـ سورهٴ نساء، آیهٴ ۱۰۲.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین