عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۴۰۸
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۱
حجت الاسلام ناصر شکریان؛
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که امت اسلامی به ویژه شیعیان جهان در روز اربعین حسینی شور و شعور اسلامی را به نمایش خواهند گذاشت، گفت: حضور میلیونی عاشقان ثارالله در پیاده روی اربعین حسینی تکمیل کننده نهضت عظیم حسینی است.
عقیق:حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در جمع کمیته فرهنگی ستاد اربعین حسینی با اشاره به حضور میلیونی عزاداران حسینی در راهپیمایی عظیم اربعین، گفت: اربعین بهترین فرصت برای زنده نگه داشتن نهضت عظیم امام حسین(ع) است.

وی با بیان این که امت اسلامی به ویژه شیعیان جهان در روز اربعین حسینی شور و شعور اسلامی را به نمایش خواهند گذاشت، افزود: حضور میلیونی عاشقان ثارالله در پیاده روی اربعین حسینی تکمیل کننده نهضت عظیم حسینی است.
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که عاشورا همچون نگینی درخشان در تاریخ و فرهنگ بشری می درخشد، تصریح کرد: دستان پلید بسیاری در طول تاریخ تلاش کردند تا از نورانیت این نهضت عظیم بکاهند، اما عظمت و بزرگی عاشورا مانع از تحقق اهداف شیطانی آنها شد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که قیام عاشورا به عنوان جاودانه ترین رویداد تاریخ اسلام امروز به عنوان الگویی برای بسیاری از ملت های آزادی خواه دنیا تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ و بصیرت برآمده از این نهضت عظیم توانسته بسیاری از معادلات نظام سلطه را در اقصی نقاط جهان با مشکلات جدی رو به رو سازد.
وی با بیان این که سال ها است که دشمنان اسلام ناب به دنبال تحریف این نهضت عظیم هستند، گفت: اما ارزش های اصیل نهضت عاشورا هیچگاه دستخوش تحریف نخواهند شد و امروز با توجه به گذشت هزار و 400 سال از آن قیام عظیم اما شاهد گسترش و جهانی شدن هر روزه آن فرهنگ در دنیا هستیم.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که نهضت حسینی و فرهنگ برآمده از آن در میان امت اسلام به ویژه شیعیان جهان از عمق و ارزش بسیار رفیعی برخوردار است، تأکید کرد: هیچ دستی توان تحریف و کمرنگ کردن نورانیت این نهضت اصیل را نخواهد داشت.
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که حماسه بزرگ حسینی منشأ عشق و دلدادگی و تسلیم شدن محض در برابر خواست الهی بوده است، بیان داشت: نهضت عاشورا ثابت کرد برای دفاع از دین خدا باید در برابر هر قدرتی بپا خواست و قیام کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که اجتماع عظیم اربعین حسینی پیام ماندگار عاشورای حسینی که همان دفاع از مظلوم و ایستادگی در برابر کفر و استکبار است را در جهان طنین انداز می کند، بیان داشت: امت اسلامی به ویژه شیعیان جهان در اربعین حسینی به همه جهانیان خواهند گفت که با همه توان خود مدافع دین و ارزش های اسلامی خواهند بود و در برابر ظلم، استکبار و استبداد سکوت نخواهند کرد.
وی با بیان این که امت اسلام در پیاده روی اربعین حسینی بار دیگر وحدت و همدلی خود را به دنیا نشان خواهند داد، گفت: حضور پرشور و میلیونی در کنگره عظیم اربعین حسینی به معنای دفاع از آرمان ها و اهداف متعالی امام حسین(ع) در قیام عاشورا است.

حجت الاسلام شکریان  با بیان این که عاشقان امام حسین(ع) با پیاده روی اربعین حسینی بار دیگر عظمت اسلام را به رخ جهانیان خواهند کشید، گفت: باید به این مسأله مهم توجه کنیم که جریان پیاده روی اربعین حسینی تنها مختص شیعیان نیست و اهل سنت و دیگر مذاهب اسلامی نیز در آن حضور پررنگ دارند.
استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که دشمنان اسلام تلاش می کنند از پیاده روی اربعین حسینی به عنوان محور اختلاف میان شیعه و سنی سوء استفاده کنند، تصریح کرد: حضور سایر فرق اسلامی و ادیان در این اجتماع عظیم نشان دهنده توجه و ارادت خاص همه ادیان الهی به مقام ارزشمند امام حسین(ع) است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، پیاده روی عظیم اربعین حسینی را نماد واقعی بصیرت توأم با شور و شعور همه شیعیان، مسلمانان و دلدادگان به اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش دانست و خاطرنشان کرد: این کنگره عظیم جهانی فرصتی برای جهانی شدن فرهنگ عظیم حسینی است.

وی با بیان این که باید از ظرفیت های معنوی مراسم عظیم اربعین حسینی در جهت شناساندن جلوه های رحمانی اسلام و همچنین مظلومیت امام حسینی(ع) بهره گیریم، تصریح کرد: عشق و دلدادگی عاشقان امام حسین(ع) نشان دهنده اثر عمیق معنوی این فرهنگ عظیم در اذهان و قلوب امت اسلامی است.
حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که در هیچ جای دنیا نمی توانیم چنین اجتماع عظیمی را با این سطح از عشق و دلدادگی بیابیم، خاطرنشان کرد: اینکه میلیون ها انسان با پای پیاده صد ها کیلومتر را برای رسیدن به کربلا معلی می پیمایند نشان دهنده عشقی عمیق به سید و سالار شهیدان و نهضت حسینی است.
استاد حوزه علمیه مازندران اربعین حسینی را الگو و کانون حرکت سیاسی و دینی امت مسلمان ایران اسلامی دانست و عنوان داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران امروزه با هدایت مقام معظم رهبری و الگو پذیری از شعار «هیهات من الذله» حضرت سیدالشهداء (ع) در خط مقدم مبارزه و مواجهه با جریان‌های ظالم و استکباری جهان قرار دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد تند از وضعیت بوجود آمده در افزایش چشم گیر هزینه های سفر از جمله صدور روادید و جابجایی و حمل و نقل مسافرین و زائرین اربعین حسینی اظهار داشت: متاسفانه مسؤولان وعده های متعددی در خصوص تسهیل سفر زائرین اربعین پیش از این داده اند اما هر روز شاید مشکلات جدی تری در خصوص تسهیلات سفر در استان و کشور هستیم و تابحال وعده های مسؤولان محقق نشده است و حتی مشکلاتی را هم ایجاد کرده است.
حجت الاسلام شکریان با اشاره به وجود زمینه‌های مناسب و بسترهای لازم همکاری و هماهنگی بین دولت عراق و ایران،‌ تصریح کرد: با توجه به آمادگی همکاری دولت عراق طی سال‌های پس از صدام و به ویژه چند سال اخیر،‌ مسؤولان ایرانی باید در جهت تقویت همکاری‌ها در اربعین حسینی تلاش مضاعف داشته باشند و از ظرفیت برادری بوجود آمده بین دو کشور عراق و ایران نهایت استفاده را ببرند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران از روند رو به رشد تعرفه‌های خدمات زائران حسینی انتقاد کرد و بیان داشت: متأسفانه امسال نیز شاهد رشد تعرفه‌های خدمات در بخش حمل و نقل هستیم و در بخش صدور روادید نیز باید تدابیری اتخاذ شود تا هزینه آن نیز کاهش یابد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران همایش عظیم پیاده روی اربعین حسینی را تجلی قدرت جاذبه مغناطیسی حضرت سیدالشهدا(ع) دانست و خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم تا قیام حضرت سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش و گفتمان مکتب عاشورایی زنده نگه داشته شود پس باید همه مسؤولان و دستگاه های نظارتی و خدماتی تلاش کنند بهترین تسهیلات سفر را برای زائرین اربعین حسینی فراهم سازند.

منبع:رسا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین