عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۳۴۲
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸
آیت ‌الله علوی گرگانی:
آیت ‌الله علوی گرگانی گفت: اربعین یک فرصت و زمینه ای مناسب برای تبلیغ دین مبین اسلام است که نباید از این فرصت غفلت کنیم.
عقیق: آیت ‌الله سید محمدعلی علوی گرگانی در دیدار با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: باید مراقب باشیم و از زمان و موقعیت هایی که داریم نهایت استفاده را ببریم.

وی افزود: باید از فرصت ها استفاده کرده تا حسرت را در آینده نخوریم و بدانیم که اگر استفاده نکنیم قطعا ضرر کرده و مشکلات بسیاری بر سر راه ما خواهد آمد.

آیت‌ الله علوی گرگانی گفت: باید تا جایی که می توانیم در راستای ترویج دین مبین اسلام بکوشیم و امروزه به برکت نظام اسلامی فرصت های بسیاری برای ترویج دین مبین اسلام ایجاد شده که باید استفاده کرده و بهره ببریم.

این مرجع تقلید افزود: در گذشته توجه به دین و اسلام نمی شد ولی امروزه به برکت انقلاب شاهد گستردگی توجه مردم به دین هستیم که نمونه آن زیارت اربعین و پیاده روی مردم به سمت کربلا در این روز است.

وی با تاکید بر اینکه باید از فرصت اربعین استفاده کنیم گفت: این روز یک فرصت و زمینه ای مناسب برای تبلیغ دین مبین اسلام است که نباید از این فرصت غفلت کنیم.

آیت‌ الله علوی گرگانی بیان داشت: در گذشته هم این پیاده روی اربعین وجود داشته اما معطوف به مردم عراق بود اما امروزه شاهد هستیم که مردم ایران به اربعین به چشم نشان دادن علاقه خود به سید الشهدا(ع)نگاه کرده و در این سفر همراه می شوند.

این مرجع تقلید گفت: با عنایت و فرمایشات مقام معظم رهبری سال گذشته شاهد حضور پرشورتر و گسترده تر مردم ایران در اربعین حسینی بودیم و باید این مراسم معنوی هر ساله پرشورتر برگزار شود.

وی ادامه داد: اربعین فرصتی برای ارائه و تبلیغ دین است و این بستر را خداوند و امام حسین(ع) برای ما فراهم کرده‌ اند و باید استفاده کنیم.

آیت‌ الله علوی گرگانی بیان داشت: تجمیع چنین جمعیت آماده ای در یک جا بسیار ارزشمند است و می توانیم از ظرفیت تبلیغ دین و همچنین بیان مسائل مختلف برای جوانان استفاده کنیم.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین