عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۲۸۶
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۷
مشاور رسانه ای دانشگاه تهران:
کارشناس دین و رسانه در برنامه شعبده شوم تاکید کرد: تمام تلاش شبکه های وهابی و غربی کمرنگ کردن شور حسینی و کاهش جاذبه و از بین بردن مغناطیس حسینی در عالم است.
عقیق:به نقل از رادیو گفت وگو، برنامه "شعبده شوم" با موضوع «بازنمایی عزاداری امام حسین (ع) در رسانه های غربی» و با حضور محمد رضایی آدریانی کارشناس رسانه و ارتباطات و مشاور رسانه ای شبکه های سیما و محمدحسین، پیشاهنگ کارشناس دین و رسانه و مشاور رسانه ای دانشگاه تهران روانه آنتن شد.

بنابر این گزارش، محمد رضایی آدریانی در ابتدا درباره شبکه های وهابی گفت: این شبکه ها، چون اسم اسلام را یدک می کشند، طبعاً یک دغدغه و نگرانی همیشگی دارند و آن اینکه اگر جریان دیگر اسلامی در جهان اسلام حرفی برای گفتن داشته باشد، می تواند باعث وحشت و تضعیف آنها شود.

وی افزود: از نظر آنها مکتبی به نام تشیع وجود دارد که مهمترین شاخصه آن، غنای فرهنگی است و این مسئله در اصل عزاداری و سوگواری شاخص است. بدیهی است، هر سال در محرم و صفر، یک وحشتی به تن وهابیت می افتد که دوباره محرم شد و دوباره یاد و نام امام حسین (ع) در جامعه احیاء و پررنگ می شود و جاذبه های آن باعث جلب توجه در جهان اسلام و غیر  اسلام می شود.

این کارشناس رسانه و ارتباطات با بیان اینکه قرآن دو جریان حق و باطل را از مبدا آفرینش تعریف می کند، تاکید کرد: روش هایی که جریان باطل در مواجهه با حق در طول تاریخ انجام داده، در قرآن آمده است. وهابیت نیز از گزارش قرآن در تشریح جبهه باطل درس گرفته است.

مشاور رسانه ای شبکه های سیما با اشاره به اینکه گزارش قرآنی از جبهه باطل از فعالیت تاریخی یهود است، تصریح کرد: اولین گامی که آنها به کار می بردند، کتمان بود. امروز با توجه به جریان رسانه ای که در دنیا ایجاد شده است، دیگر زمینه کتمان وجود ندارد. در قدیم وهابیت شایعه می کردند قرآن شیعه با قرآن اهل سنت تفاوت دارد اما الان همه دیده اند که قرآن ها یکسان است.

این گزارش می افزاید: محمدحسین پیشاهنگ در ادامه درباره برنامه رسانه ای غرب بیان کرد: جریان رسانه ای نظام غرب با هدف تضعیف شاخصه های فرهنگ شیعی، به میدان می آید و از تمام ابزار و قوای خودش، برای از بین بردن مهمترین شاخص و علم تفکر اسلام انقلابی اقدام می کند.

این کارشناس دین و رسانه یکی از ابزارهای از بین بردن دین در غرب را رسانه دانست و ابراز کرد: این رسانه ها با عناوین مختلف کار می کنند که بعضی از آنها با عنوان شبکه های وهابیت شناخته می شوند.

وی خاطرنشان کرد: این شبکه ها تا مدت ها با نام شبکه های اسلامی فعالیت و سعی می کردند از نام وهابیت فرار کنند، اما امروز می بینیم که انتظار دارند از نام وهابیت استفاده کنند تا معنای خاص آن را اعم از معنای فرقه های اسلامی قرار دهند و نام یک فرقه را به عنوان نام کل فرقه های اسلامی جایگزین کنند.

مشاور رسانه ای دانشگاه تهران به فعالیت مسیحیان نیز اشاره و بیان کرد: در کنار اینها شبکه هایی که تحت عنوان تفسیر مسیحیت، فعالیت می کنند، هر کجا که نام اباعبدالله(ع) را مشاهده می کنند، اقدام به شبهه پراکنی علیه این فرهنگ اصیل و بالنده حسینی می کنند. در حقیقت هر فرقه ای با اسامی مختلف در یک جبهه واحد در مقابل فرهنگ حسینی و عاشورایی ایستاده اند که فرماندهی آن را تفکر غربی انجام می دهد.

پیشاهنگ تاکید کرد: تمام تلاش شبکه های وهابی و غربی کمرنگ کردن، شور حسینی و کاهش جاذبه و از بین بردن مغناطیس حسینی در عالم است.

گفتنی است، فایل صوتی برنامه "شعبده شوم" از طریق سایت شبکه قابل دریافت است.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین