عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۲۷۳
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۷
امام جمعه قم:
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها با یادآوری عظمت اربعین حسینی گفت: اربعین، حرکتی عظیم است که به صورت خالصانه انجام می شود، از این رو هر ساله بر عظمت آن افزوده می شود.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در دیدار با اعضای ستاد اقامه نماز استان قم در سالن محراب حرم مطهر گفت: يكی از نقاط مثبت در حركت الهي، اقامه نماز و اهتمام به اين امر مي باشد. نماز فريضه واجبي است كه بر عهده همه انسان هاست، بر خلاف زكات و خمس و حج كه شرايط خاصي براي مكلفين دارد.
وی با بیان اینکه اين مساله دلالت بر اهميت فريضه نماز است، گفت: در معارف دینی، از نماز به عمود دين یاد می شود؛ در گذشته از عمود به عنوان پايه اساسي و ستون خيمه ياد مي شده و شارع مقدس نيز دين را فضایی مانند خیمه تشبیه کرده كه درون اين خيمه مجموعه اي از ارزش ها، ‌خصلت ها ‌و دستورات احكام وجود دارد و عمود یا همان ستون خیمه، نماز است که خیمه بر آن استوار مي باشد.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: هر خيمه اي كه عمود آن برداشته شود تمامي جوانب آن از بين خواهد رفت و ‌جان مايه اصلي نماز ولايت حضرت علي عليه السلام و نهي از فحشا مي باشد.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در ادامه خاطر نشان كرد: اگر مديريت قابل توجهي در اقامه نماز انجام شود -در عين محدوديت امكاناتي كه وجود دارد- مي توان كارهاي خوبي انجام داد. اعتقاد و باور ديني و اميد بخشي مديريت اقامه نماز و هماهنگي بين مجموعه هاي برگزار كننده نماز مي تواند موفقیت های بیشتری را در مسیر اقامه این فریضه الهی داشته باشد.
وی در ادامه با اشاره به وجود امور معنوي در پياده روي اربعين، گفت: زيبايي هايي در پياده روي اربعين وجود دارد كه توان و امکان نمايش دادن ندارد و فقط انسان بروز و ظهور آن را مشاهده مي كند. اربعین، حرکتی عظیم است که به صورت خالصانه انجام می شود، از این رو هر ساله بر عظمت آن افزوده می شود.
تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها افزود: هر حركتي كه براي خدا باشد خداوند نيز بركت مي دهد. لذا روح حركت بايد براي رضاي خداوند باشد.
امام جمعه قم افزود: اهميت دادن به روح نماز توسط مسئولين اقامه نماز امري مهم و تاثير گذار است و در این عرصه، اقامه نماز در اول وقت،‌ توجه به كلمات نماز و دقت و تمركز در معاني آن ها و حضور قلب مي تواند تاثيرگذاري بيشتري دارد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین