عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۲۵۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۶
محقق و پژوهشگر حوزوی تشریح کرد:
روایات زیادی در خصوص علائم ظهور وجود دارد که یکی از آنها آمادگی و زمینه‌ای است که باید در مردم شکل بگیرد، و در هر شرایطی نام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) بیشتر بر سر زبان و در اذهان و یاد مردم باشد.
عقیق:به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام غلامرضا شاهینی، محقق و پژوهشگر حوزوی یکی از شرایط ظهور را رویکرد عمومی در جهان نسبت به امام زمان (علیه السلام) بیان کرد و گفت: روایات زیادی در خصوص علائم ظهور وجود دارد که یکی از آن روایات آمادگی و زمینه‌ای است که باید در مردم شکل بگیرد، و در هر شرایطی نام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) بیشتر بر سر زبان و در اذهان و یاد مردم باشد، این اقبال و رویکرد مردم یکی از زمینه‌های ظهور است.

 

وی محرم و عزاداری‌ برای امام حسین (علیه‌السلام) را یکی از این زمینه‌ها دانست و بیان کرد: مردم با اظهار علاقه‌ای که به حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) نشان می‌دهند، و از طرفی اظهار تأسف که چرا قیام حضرت(ع) ناتمام ماند و خون ایشان ریخته شد و به شهادت رسیدند، به دنبال قیام کننده و منتقیم خون آن حضرت(ع) هستند.

 

محقق و پژوهشگر حوزوی نقش موکب جمکران در مسیر پیاده روی اربعین در این فرهنگ سازی را بسیار موثر خواند و تاکید کرد: با توجه به اینکه در چند سال اخیر خیل عظیم جمعیت عاشق و عزادار به سوی کربلا می‌روند، می‌توان گفت بینش، آگاهی و هدفی که مردم از برگزاری این راهپیمایی‌ها دارند، کاملاً روشن است.

 

شاهینی فرصت اربعین را برای ارائه بحث‌های فرهنگی جهت آگاهی و شناخت مردم نسبت به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) بسیار مناسب دانست و خاطرنشان کرد: مردم با عشق به امام حسین (علیه‌السلام) خود را از کار، زندگی و مشغله‌های روزانه‌‌ رها کرده‌ و از دنیا فارغ می‌شوند و پا در این مسیر می‌گذارند. بنابراین، فرصت بسیار خوبی است که در راستای اهداف اباعبدالله (علیه-اسلام) و ظهور ولی عصر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) و ایجاد آگاهی و شناخت مردم نسبت به آن حضرت(عج)، فعالیت‌ها موکب جمکران در اولویت قرار گیرد.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین