عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۲۳۹
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲
مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) در سالن شهید رضایی مجد
انشاءالله اربعین رفتید کمی از تربت بخورید، همه آنجا هم تربت است نگویید نیست، اولا مریض نمی شوید، در دنیا، در آخرت هم امان داده می شوید از آتش جهنم، هرخاکی حرام است اما برای امام حسین(ع) شفاء دردها است.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) با سخنرانی حاج مهدی توکلی ، مداحی حاج علی آیینه چی و کربلائی حسین عینی فرد ، در سالن آکادمی شهید رضایی مجد برگزار شد .

در ادامه گزیده ای از سخنان حاج مهدی توکلی را بخوانید:

خداوند در آیات متعددی در قرآن گفته است که من اجر انسان های نیکوکار را ضایع نمی کنم. خداوند به پیامبر(ص) می فرماید: در راه خداوند صبر کن. نگران هم نباش. خداوند اجر هیچ انسانی را ضایع نمی کند. انسان اگر بداند که با خدا دارد معامله می کند و خداوند نمی گذارد که زحمات انسان نابود بشود انگیزه زیادی پیدا می کند که در راه خدا فداکاری کند.

به پیامبر(ص) می گوید: در راه خدا صبر کن و خون دل بخور، سختی ها را تحمل کن و یقین داشته باش خداوند اجرت را ضایع نمی کند. انسان اگر یک قدم برای خدا بردارد خدا نمی گذارد اجرش ضایع بشود. در حدیث است اگر کسی یک لااله الله بگوید خداوند یک درخت برای شما در بهشت می گذارد. اگر کسی یک الله اکبر برای خداوند بگوید خداوند نمی گذارد اجرش ضایع بشود. حالا تا برسد به اینکه یکی به اندازه امام حسین(ع) بیاید برای خداوند فداکاری کند. الان این هایی که کربلا می روند زیارت امام حسین(ع) در حدیث است هر قدمی که برمی دارند خداوند یک حج برایشان می نویسد، یک عمره.

جابرابن عبدالله انصاری روز اربعین که می آمد ، همسرش عطیه عجله می کرد می خواست زیارت زود تمام بشود، اما جابر می گفت: نه، قدمت را کوتاه بردارد، هرقدمی که بر می داری برای ما یک حج می نویسند، حالا این زیارت برای ما یک حج است هر قدمش، حالا امام حسین(ع) که یک همچین فداکاری برای خدا کرده آیا اجرش ضایع می شود.


اولا هیچ انسانی به اندازه امام حسین(ع) در راه خدا فداکاری نکرد. خدا به ابراهیم گفت یک پسرش را بیاورد در منا و او راضی شد. تازه قربانی هم نکرد. حاضر شد ولی این اتفاق نه افتاد. چون فرق می کند، وقتی برمی گشتند پیش مادرش می گفت: خدایا هم پیش خداوند رو سفیدیم هم یک مو از سر تو کم نشد. اما امام حسین(ع) اینگونه نبود، به امام گفتند که همه خاندانت را بیاور برای قربانی، مثلا اکبرش را می داد بلند بلند گریه می کرد، همین طور اصغر و عباسش را، تازه از همه این ها بالاتر امام حاضر شد خانواده اش به اسارت برود. مثلا کسی حاضر بشود برای خدا خانوادش اسیر خولی بشود. هیچ انسانی مانند امام فداکاری نکرده است، حالا چرا؟ چون امام می دانست که این اجر ضایع نمی شود. وقتی خون اصغر می ریخت روی صورت امام می فرمود: برای من آسان است، چون با خداوند معامله می کنم، اگر کسی با خداوند معامله کند دیگر ناراحت نیست.

من در حدیث دیدم خداوند برای فداکاری که امام حسین(ع) کرد 70 چیز به او داد که من پنج تایش را می گویم.

یک: اینکه شفا را در خاک تربت امام حسین(ع) قرار داد. در باره هیچ کدام از اینگونه نیست که خاکش را بشود خورد، حرام است، اما خوردن تربت امام حسین(ع) مستحب است. انشاءالله اربعین رفتید کمی از تربت بخورید، همه آنجا هم تربت است نگویید نیست، اولا مریض نمی شوید، در دنیا، در آخرت هم امان داده می شوید از آتش جهنم، هرخاکی حرام است اما برای امام حسین(ع) شفاء دردها است.

دو: اجابت دعا تحت قبه. خداوند نگفته است هرکسی بیاید کعبه من دعایش را مستجاب می کنم، اما گفته در زیر قبه دعا را مستجاب می کنم. این برای همان فداکاری است.

سه: بهشت هشت در است، یک درش باب الحسین(ع) است. مثلا باب رسول الله نداریم، باب امیرالمومنین(ع) نداریم. اما خداوند یک درب را در بهشت به نام سیدالشهدا(ع) قرار داده است.

چهار: خداوند امامت را در ذریه امام حسین(ع) قرار داد.

پنج: کسی که می رود زیارت امام حسین(ع) از عمرش کم نمی شود. خداوند می فرماید: کسی که کربلا برود مهمان من است. و این فقط برای کربلا است. خداوند محبت امام حسین(ع) را در دل ها قرار داده است که هیچ وقت خاموش نمی شود.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین