عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۲۳۴
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۱
رئیس هیئت های مذهبی شیراز گفت: بنا داریم از خادمان وپیرغلامان حسینی استان فارس وکسانی که دست اندر کار برگزاری اجلاس پیرغلامان در شیراز بودند تجلیل به عمل آوریم و با توجه به اینکه تعداد زیادی را شامل می شوند متولدین 1320 به قبل را مد نظر قرار می‌دهیم.
عقیق:نشستی با حضور سهرابی مدیرکل مرکز و مختاری رییس هیات مذهبی شیراز به منظور تجلیل از پیرغلامان و خادمان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) درصدا وسیمای فارس برگزار و در مورد چگونگی این مراسم بحث و گفت‌وگو شد.

سهرابی مدیرکل مرکز ضمن تشکر از کسانی که زمینه ساز حرکت منظم و باشکوه عزاداری در دهه اول محرم بودند گفت: خدا را شکر می کنم که فرصت بسیار خوبی برای ما ایجاد شد تا بتوانیم شور و نشاط و دلبستگی و دلدادگی مردم این دیار را با استفاده از ظرفیت ها و توانمندی های مرکز به تصویر بکشیم.

وی با اشاره به اجلاسیه پیرغلامان حسینی که هر سال برگزار می‌شود، گفت: اجلاسیه بین المللی پیرغلامان فارس قابل مقایسه با اجلاسیه های قبل از آن و بعد از آن نبود باید بعد از خدا به مردم اتکا کرد چرا که هرجا اتکا به مردم بود یک روح و نشاط معنوی در آن دیده می‌شود.

سهرابی تصریح کرد: افتتاحیه این اجلاسیه با شکوه واختتامیه آن در شیراز و لارستان و هم برنامه هایی که در طول اجلاسیه برگزار شد نشان از هوشمندی مردم فارس در این مراسم داشت و این حرکت مردمی عاشقانه باید زنده نگه داشته شود، اجلاسیه پیرغلامان فارس اجلاسیه مانا وماندگار است.

مدیرکل صدا وسیمای فارس گفت: توجه به برنامه های جمعی از جمله شعر، آموزش، پژوهش، برنامه ریزی، نظم و مدیریت، استفاده از قابلیت ها، توانمندی ها را باید در تجلیل از خادمان حسینی شاهد باشیم که همه باید ثبت و ضبط شود صدا و سیما همیشه در کنار هیات مذهبی و مردم هست و ارادت مردم به خاندان عصمت و طهارت را انعکاس می دهد.

وی تصمیم برای برگزاری مراسم تجلیل از پیرغلامان را تصمیم شایسته ای دانست که کارهای محتوایی در سطح استان انجام شود واین کارها را به سطح ویژه ای رساند و از این طریق می توان کارهای فرهنگی خوبی در شهر شیراز رقم زد و جنب وجوش خاصی ایجاد کرد.

سهرابی در بخشی از صحبت های خود به ایجاد یک دبیر خانه دائمی اشاره کرد که کارهای محتوایی خوب در سطح شیراز واستان جمع آوری ودر سطح کشور مطرح شود.

وی همچنین اعلام کرد برای این اجلاسیه یک فراخوان عمومی لازم است که صدا وسیما هم در این زمینه آمادگی لازم دارد ودر خدمت مردم است ومی توانیم برنامه ریزی و از این ظرفیت برای ایجاد شکوه اربعین استفاده کنیم چرا که در هر گوشه از شهر شیراز یک هیئتی است که صاحب تجربه است ومی توانند کار فرهنگی عاشورا را رقم بزنند و کار کنند.

مختاری رییس هیات های مذهبی شیراز نیز پوشش وانعکاس مراسم عزاداری تاسوعا وعاشورای حسینی از شبکه استانی وشبکه های سراسری را تحسین برانگیز توصیف کرد و از تلاش ها و زحمات آقای سهرابی و مدیریت جامع ایشان و مجموعه صدا وسیما قدردانی کرد و آن را نشان از موفقیت چشمگیر صدا وسیما دانست.

وی همچنین اظهار کرد که صدا وسیمای فارس برای سیدالشهدا بسیار کارکرده از جمله دهه اول محرم، حضور هیات مذهبی در برنامه های رادیویی وتلویزیونی، بحث پیرغلامان حسینی وحضور در برنامه ها و ارتباط خوب وتنگاتنگ حوزه های مختلف مرکز با هیات مذهبی.

وی افزود : با توجه به تعدد هیئت های بزرگ مذهبی در شیراز که هر کدام به طور جداگانه سنت های عاشورا را اشاعه می دهند جمع کردنشان در شاهچراغ با سختی همراه است که امیدواریم این مسئله نیز برطرف شود.

رئیس هیئت های مذهبی گفت: بنا داریم از خادمام وپیرغلامان حسینی استان فارس وکسانی که دست اندر کار برگزاری اجلاس پیرغلامان در شیراز بودند تجلیل به عمل آوریم و با توجه به اینکه تعداد زیادی را شامل می شوند متولدین 1320 به قبل ونیز ادارات وارگان های مختلفی که با ما همکاری داشتند را مد نظر قرار می دهیم امیدواریم با همکاری صدا و سیما برنامه منسجمی داشته باشیم و آن را انعکاس گسترده ای بدهیم.

منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین