عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۱۹۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵
آیت الله جوادی آملی:
آیت الله جوادی آملی در درس تفسیر خود و در ادامه تفسیر آیات سوره مبارکه حجرات گفت: مبارزه و ریشه کنی فقر در جامعه، ویژگی اسلام است.
عقیق: آیت الله جوادی آملی در درس تفسیر خود و در ادامه تفسیر آیات سوره مبارکه حجرات بیان کرد: هدف سوره حجرات آن است که تمدن ناب را از هر جهت تثبیت کند؛ چرا که رابطه خلق با خالق، امت با پیامبر(ص) و امام(ع) و رابطه امت با یکدیگر و هم برقراری نظم ملی، محلی و منطقه‌ای و بین‌المللی در این سوره بیان می شود.

وی اظهار داشت: وظیفه همه، مخصوصا دارالتقریب این است که این برادری بین مسلمین را حفظ کنیم، زیرا نظام اسلامی شبیه نظام بهشتی است و قرآن همان اوصافی را که برای بهشتیان ذکر می‌کند، برای جامعه اسلامی هم ذکر کرده است.

این مفسر قرآن ادامه داد: اکثر کشورهای اسلامی مسابقات قرآن و تجوید و حفظ و ... دارند، اما روح قرآن این است که هیچ مسلمانی نباید نسبت به دیگری کینه داشته باشد و این نکته ای است که امروزه باید کشورهای اسلامی به آن بپردازند.

آیت الله جوادی آملی در فراز دیگری از سخنان خود، کمک به فقرا و نیازمندان را یک مسئله عاطفی و رایج در تمام کشورها دانستند و تصریح کرد: مبارزه با فقر و کمک به نیازمندان در همه کشورها وجود دارد اما مبارزه و ریشه کنی فقر در جامعه ویژگی اسلام است.

وی ادامه داد: راه عقلی مبارزه با فقر، اشتغالزایی و اصلاح عملکرد بانک هاست.

آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه برخی از بانک ها با عنوان مضاربه و عناوین دیگر معاملات ربوی دارند، تاکید کرد: برای حل مشکل کشور باید اقتصاد مقاومتی به صورت جدی اجرا شود.

وی با اشاره به آموزه های قرآن کریم، تحکیم وحدت، برادری و پرهیز از کینه توزی بین مسلمانان را خواستار شد.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین