عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۱۸۴
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: باید برای تقویت جنبه بین‌المللی و فرامذهبی آیین پیاده‌روی اربعین تلاش کنیم تا سال به سال شاهد حضور بیشتر مردم از کشورهای مختلف در این آیین باشیم.
عقیق:نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت گفت: باید برای تقویت جنبه بین‌المللی و فرامذهبی آیین پیاده‌روی اربعین تلاش کنیم تا سال به سال شاهد حضور بیشتر مردم از کشورهای مختلف در این آیین باشیم.
 
حجت‌الاسلام قاضی عسکر پیش از ظهر امروز (پنجشنبه 6 آبان) در گردهمایی یاوران رسانه‌ای اربعین در مجتمع یاوران مهدی(عج) عنوان کرد: اربعین حسینی تنها به شیعیان جهان اختصاص ندارد و پیروان مذاهب و ادیان مختلف نیز در راهپیمایی بزرگ اربعین حضور دارند.

نماینده ولی فقیه در حج و زیارت افزود: این راهپیمایی و همایش بزرگ، ظرفیت‌های فرهنگی عظیمی در اشاعه نشر شعائر سیدالشهداء و نهضت حسینی دارد که باید در عرصه بین‌الملل از چنین ظرفیت مهمی استفاده کنیم.
وی تصریح کرد: همایش بزرگ اربعین تجلی وحدت میان مسلمانان جهان است، امروز متاسفانه وهابیت به عنوان فرقه‌ای انحرافی و جدا از اهل تسنن با ثروت نفت در حال فعالیت است و در جهت ایجاد تفرقه تلاش می‌کند، در حالیکه با وحدت اسلامی می‌توان در برابر استکبار جهانی ایستادگی کرد.

قاضی عسکر بیان کرد: واقعه عاشورا رویدادی فرامذهبی است و ما وظیفه داریم این واقعه مهم را به مردم جهان معرفی کنیم و در ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) گام برداریم.
وی خاطرنشان کرد: می‌توان فعالیت‌های فرهنگی بی‌شماری را در رابطه با عاشورا و کربلا و پیاده‌روی اربعین انجام داد، امید است در سال جاری با توجه به اینکه شعار اربعین را «انی احامی ابداً عن دینی» برگزیده‌اند، بتوانیم شاهد روحیه همبستگی و ایثار و اخوت نیز باشیم.

نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت یادآور شد: رسانه نیز وظیفه مهمی در این فرهنگ‌سازی و ایجاد اخوت و برادری در مراسم اربعین دارد، در این راستا باید رسانه‌ها در جهت نوع پذیرایی و مهمان‌نوازی مردم عراق و همچنین مسائل فرهنگی در رابطه با زیارت نیز به انعکاس تصاویر و رویدادها پرداخت.
وی گفت: هنگامی اربعین آثار معنوی خود را بر روی مردم می‌گذارد که به این رویداد مهم جهت بدهیم و آن را سازنده کنیم و آثار معنوی آن را در جامعه مورد ارزیابی قرار دهیم و از فرصت اربعین استفاده کرده و در مردم تحول ایجاد کنیم.

سرپرست حجاج ایرانی اظهار داشت: اربعین نماد حرکتی استکبارستیز است، ما قصد داریم در مراسم اربعین با ظلم و ستم و جهل به مقابله بپردازیم.
حجت‌الاسلام قاضی عسکر بیان کرد: عده‌ای سعی داشتند اربعین را فرصتی برای تبلیغ قرار دهند که رهبرمعظم انقلاب با بصیرت این توطئه را خنثی کردند.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین