عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۱۶۷
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸
آیت الله سیدان، استاد حوزه و دانشگاه گفت: صحیفه سجادیه در قالب دعا حقایق مهم توحیدی و اجتماعی را مطرح کرده است.
عقیق: آیت الله سیدان در ششمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) که همزمان با سالروز شهادت امام سجاد(ع) در بندرعباس برگزار شد با بیان اینکه خوشبختانه این کنگره در وضعیتی ارزنده و باشکوه در داخل و خارج از کشور گسترش یافته است، عنوان کرد: در ترسیم شخصیت افراد به طور معمول بررسی خاندان و آثار علمی و تالیفات و پرورش یافته ها و شاگردان تربیت شده و خلقیات آنها مهم است و اگر در این ابعاد بررسی داشته باشیم جوابگوی ترسیم شکل حقیقی آن شخصیت خواهد بود.
 
وی ادامه داد: اما شخصیت های الهی در اساس خلقت به اذن پروردگار موقعیت خاصی دارند و شخصیت آنها در بیانات خودشان تبیین و مشخص می شود.
 
این استاد حوزه و دانشگاه افزود: ائمه معصوم (ع) دارای همه کمالات هستند و همه حقایق در زندگی این بزرگواران بروز دارد و در هر صفتی ممتاز و برجسته هستند.
 
آیت الله سیدان با اشاره به ویژگی های علمی و آگاهی از هستی امام سجاد(ع)، تصریح کرد: شخصیت های الهی دارای قدرت و علم غیرمعمول هستند و این شخصیت ها به اذن الهی چون قرار است معلم بشریت باشند امتیازات خاصی دارند.
 
وی با بیان اینکه صحیفه سجادیه در قالب دعا حقایق مهم توحیدی و اجتماعی را مطرح کرده است، اظهار داشت: درس های گوناگون به مناسبت اوقات و زمان های مختلف و در ارتباط با والدین و فرزندان و حتی مرزداران و حالات مختلف بندگان در پیشگاه خداوند در قالب دعا در صحیفه سجادیه مطرح شده که هر یک مملو از حقایق است.
 
این عالم و استاد حوزه و دانشگاه بیان داشت: رساله حقوق امام سجاد (ع) نیز مجموعه ای بی نظیر است که تمامی حقوق در آن مورد توجه قرار گرفته است.

منبع:فرهنگ

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین