عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۱۵۰
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۳
علامه مصباح یزدی در دیدار شورای علمی دومین همایش ملی اربعین:
علامه مصباح یزدی در دیدار شورای علمی همایش ملی اربعین با اشاره به این که راز عقلانی روضه کمتر مورد توجه قرار گرفته است، گفت: درباره راز عقلانی روضه کمتر حرف زده شده و کمتر کتاب نوشته شده است، این راز مهمتر از توسعه آداب سینه‌زنی است.
عقیق:شورای علمی همایش ملی اربعین در سفر به قم با آیت‌الله علوی گرگانی و علامه مصباح یزدی دیدار و گفت‌وگو کردند.

برپایه این گزارش، در این دیدارآخرین برنامه‌ها و اهداف همایش ملی اربعین تشریح شد.

علامه مصباح یزدی در دیدار شورای علمی همایش ملی اربعین با اشاره به این که مراسم ظاهری و آداب و رسوم عزاداری از سوی توده‌‌های مردمی گسترش می‌یابد، گفت: طی این سالها هم جمعیت و هم کیفیت عزاداری و هم مضامین نوحه‎ها بهتر شده است، اینها امیدبخش است، اما اینکه مبانی علمی این موضوع بررسی شود نعمتی فراتر است که نصیب شما شده است.

وی افزود: راز عقلانی روضه مهمتر از توسعه آداب و رسوم و محکم سینه زدن است، در این زمینه کم کتاب نوشته شده و کم حرف زده شده است؛ شهید مطهری(ره) جزو معدود کسانی است که در این ‌باره سخن گفته و حق تقدم دارد.

همایشهای علمی باید هم از حیث روان‎شناسی فردی و اجتماعی و هم از حیث عینیت تاریخی و عوامل فکری و عقلانی این احساسات و عواطف نسبت به حضرت اباعبدالله(ع) بپردازند.

موتور حرکت ما به سمت کمال، احساسات و عواطف هستند و حدود آن را عقل و دین معین می‎کنند، ما فطرتاً کمال طلبیم و متعلق دین که اولیای خدا هستند را بیش از همه چیز دوست داریم؛ چون کمال طلب هستیم و اولیای دین زمینه‎ساز این رشد و کمال‎اند.

گفتنی است نشست پایانی دومین همایش ملی اربعین چهارشنیه دوازدهم آبان ماه ساعت 14 در تالار سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین