عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۱۰
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
رييس بخش پروژه‌هاي مهندسي حرم مطهر عباسي از ادامه عمليات اجرائي پروژه توسعه درهاي ورودي صحن مطهر عباسي خبر داد و گفت: توسعه درهاي صحن مطهر در چارچوب پروژه توسعه حرم مطهر در جريان است.
عقیق: آقاي مهندس ضياء مجيد الصائع رييس بخش پروژه‌هاي مهندسي حرم مطهر عباسي از ادامه عمليات اجرائي پروژه توسعه درهاي ورودي صحن مطهر عباسي خبر داد و گفت: توسعه درهاي صحن مطهر در چارچوب پروژه توسعه حرم مطهر در جريان است. 

وي از تدوين برنامه اي مشخص براي اجراي اين پروژه خبر داد و گفت: درهاي ورودي بعنوان يكي از نماهاي حرم مطهر بهشمار رفته و عمليات اجرائي در فاز اول از دو در «باب القبله» و «باب الامام الحسن(ع)» آغاز گرديده است. 

وي تعداد درهاي باقيمانده را ۷ در اعلام كرد و افزود: عمليات اجرائي مابقي درها به نحوي كه با عمليات اجرائي طرح توسعه و عبور زائران در تعارض نباشد، ادامه خواهد يافت. 

وي كارهاي اجرا شده تا كنون را تخريب بتن سازه قديمي درها اعلام كرد و افزود: با توجه به پيوستگي شبكه آرماتورهاي موجود بين درها و سازه ديوارهاي پيراموني حرم مطهر، اين فرآيند نياز به دقت عمل دارد. 

وي در ادامه از وجود برخي مشكلات در خصوص جمع آوري و حمل نخاله‌هاي بتني در اين پروژه به واسطه مشكلات ورود ماشين آلات به محوطه پروژه از يك سو و فضاي كوچك در اختيار پروژه خبر داد و گفت: پيمانكار عراقي مجري پروژه با توجه مشكلات فوق الذكر اقدام به تهيه برنامه اي ويژه براي استفاده بهينه از زمان نموده تا بتواند پروژه را قبل از تاريخ مقرر به اتمام برساند. 

آقاي الصائغ عرض در ورودي «باب القبله» را پس از طرح توسعه ۱۱ متر اعلام كرد و گفت: در ورودي كنوني ۵. ۶ متر عرض و ۱۱ متر ارتفاع دارد. 

وي درخصوص در «باب الامام الحسن(ع)» گفت: در اين در نيز همانند در «باب القبله» عرض در به دو برابر افزايش خواهد يافت. اين در به روي محوطه بين الحرمين باز مي‌شود و در ايام زيارت عاشوراء، اربعين و… براي ورود هياتهاي عزادار اختصاص مي‌يابد. 

سازه اين درها از داخل با كاشي معرق كربلائي همانند كاشي‌هاي موجود در داخل صحن مطهر و براي حفظ تجانس معماري و مهندسي پوشانده خواهد شد. 

شايان ذكر است، قسمت پروژه‌هاي مهندسي حرم مطهر دهها پروژه بزرگ را افزون بر صدها پروژه كوچك داخل و خارج حرم مطهر و بعد از سرنگوني رژيم بعث عراق اجرا نموده است. 

عمده اين پروژه‌ها توسط نيروهاي عراقي انجام گرديده و يا حرم مطهر بر اجراي آنها نظارت داشته است. 

بخشي از اين پروژه‌ها نيز بدست نيروهاي كار خارجي اجرا شده است.






211001

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین