عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۰۸۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
فرمانده مرزباني ناجا گفت: براي ايجاد امنيت كامل زائران پياده اربعين حسيني مرزهاي عراق را به صورت لحظه‌اي با طرف عراقي كنترل مي‌كنيم.
عقیق:سردار قاسم رضايي در جريان بازديد از مرزهاي شرقي كشور در خراسان رضوي، در جمع خبرنگاران، افزود: خراسان‌رضوي با سه هنگ مرزي، مرزهاي خود را كه حدود 835كيلومتر است، تحت نظر دارد، هنگ مرزي تايباد با زيرساخت‌هاي لازم شاهد امنيت كامل است و در بازديدي كه صورت گرفت نيروها، آمادگي مطلوب و اشراف اطلاعاتي لازم را دارند.
وي گفت: هنگ مرزي تايباد كشفيات خوبي در زمينه مواد مخدر داشته‌اند و كشف جاسازي‌هاي تخصصي حكايت از تخصص نيروها دارد.
فرمانده مرزباني ناجا افزود:بخشي از كشفيات مرز دوغارون توسط ماشين‌هاي ترانزيتي انجام مي‌شود، بايد در مبداء و هنگام ورود، كنترل‌ها انجام شود، ولي به دليل جاسازي‌هاي خيلي پيچيده بايد تريلرها در ايست و بازرسي 17 شهريور كنترل شود، هوشياري مرزبانان سبب شده تا جلوي ورود مواد مخدر به كشور گرفته شود.
سردار قاسم رضايي تصريح كرد: مرزبانان افغانستاني در كنترل ترددهاي غيرمجاز و كنترل مواد مخدر در مرزها كارهاي خوبي داشته‌اند و انتظار داريم كه مرزباني افغانستان در كنترل تريلرهاي ترانزيت هم حساسيت لازم را داشته باشد.
وي با اشاره به اينكه ساختار هنگ مرزي تايباد ارتقاء خواهد يافت، گفت: در جهان اسلام استكبار فتنه‌اي ايجاد كرد و كشورهاي همسايه ما را با مشكل ناامني مواجه كرده كه اين فتنه استكباري با هدف تامين امنيت رژيم صهيونيستي صورت مي‌گيرد.
فرمانده مرزباني ناجا خاطرنشان كرد: ما به‌عنوان مرزبانان توطئه‌ها را رصد مي‌كنيم؛ در دو سوي مرز جلسات مشتركي داشته‌ايم و اجلاس‌هاي مشتركي نيز براي هماهنگي با كشورهاي همسايه برگزار مي‌كنيم كه اخيراً اجلاس مشتركي با عراق داشته‌ايم و براي كنترل مرزها و امنيت پايدار با مرزبانان كشورهاي مجاور هماهنگي‌هاي لازم را داريم.
سردار رضايي با اشاره به اينكه توافقات لازم را با طرف عراقي ايجاد كرده‌ايم، اظهار داشت: براي ايجاد امنيت در كشور عراق براي زائرين امام حسين(ع) نيز تعاملاتي داشته‌ايم و مرزهاي عراق را به‌صورت لحظه‌اي با طرف عراقي كنترل مي‌كنيم.
وي گفت: در حوزه خليج فارس مبارزه با قاچاق در دستور كار مرزبانان قرار دارد و كشفيات متعددي را در خليج فارس داشته‌ايم، در حال حاضر تقويت اقتصاد مقاومتي نيز از برنامه‌هاي مرزباني كشور است.
سردار رضايي با اشاره به وضعيت هنگ مرزي تايباد افزود: خوشبختانه روحيه مرزبانان بالا است و با انگيزه بالا، مرزها را كنترل مي‌كنند و امكانات فني، تحريكي و اپتيكي مناسبي را به هنگ تايباد داده‌ايم و سيستم‌هاي پايش هوايي نيز به زودي مجهز مي‌شود. همچنين خوروهاي زرهي از جمله امكاناتي است كه به هنگ‌هاي مرزي خراسان‌رضوي تحويل خواهد شد.

منبع:حج

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین