عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۰۶۴
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۳
آیت‌الله سعیدی مطرح کرد
تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: طب اسلامی باید به عنوان یکی از دروس حوزه برای طلاب تدریس شود. البته باید مراقب بود ترویج طب اسلامی، با مسائل سیاسی همراه نشود.

عقیق:آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دیدار با حجت‌الاسلام عباس تبریزیان، مدرس طب اسلامی در حوزه علمیه قم گفت: یکی از معارف مهم دینی، طب اسلامی است که تمامی معصومین(ع) توصیه های فراوانی در این عرصه ارائه داده اند.
وی افزود: دین اسلام نسبت به سلامت انسان‌ها اهمیت زیادی قائل است؛ چراکه جسم سالم است که انسان را می‌تواند در مسیر بندگی خدا و انجام وظایف یاری دهد.
سعیدی توجه به طب اسلامی را در راستای سلامت افراد مهم دانست و گفت: طب اسلامی باید به عنوان یکی از دروس حوزه مطرح شود و پژوهش‌های علمی در این عرصه، محتوای لازم را تأمین سازند. هرچه از نظر علمی این کار تقویت شود، شاهد شکوفایی هرچه بیشتر آن خواهیم بود.
تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این که در نظام جمهوری اسلامی زمینه برای ترویج طب اسلامی فراهم است، خاطرنشان کرد: باید مراقب بود در مسیر ترویج طب اسلامی، با مسائل سیاسی همراه نشود؛ در غیر این صورت نمی‌توان انتظار پیشرفت خاصی در این عرصه داشت.
در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام تبریزیان، نویسنده کتاب «ارشادات الرسول المصطفی(ص) فی الصحة و طول العمر» (توصیه‌های پیامبر درباره سلامتی و طول عمر) نکاتی درباره طب اسلامی مطرح و تأکید کرد این طب در درمان هیچ بیماری‌ای ناتوان نیست.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین