عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۰۵
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۰
همه زائران مسلمان شده به علت عشق و ارادت خود به آستان مبارك امام رضا (ع) مذهب شیعه را انتخاب كرده اند.

عقیق: مدیركل روابط عمومی آستان قدس رضوی گفت: پارسال ۱۵۰ نفر از زائران خارجی از طریق تشرف به حرم مطهر رضوی مسلمان شدند.

«حسین یوسفی»  با اشاره به پذیرش سالانه ۲۵میلیون زائر افزود: همه زائران مسلمان شده به علت عشق و ارادت خود به آستان مبارك امام رضا (ع) مذهب شیعه را انتخاب كرده اند.

وی با اشاره به برنامه های آستان قدس رضوی برای زائران بارگاه امام رضا (ع) گفت: روزانه ۶۰ برنامه فرهنگی برای سنین مختلف از سوی این آستان برگزار می شود.

مدیركل روابط عمومی آستان قدس رضوی اظهار داشت: پارسال در آستان ‌قدس رضوی ۶۳۰ نشست عمومی در موضوعات مختلف فرهنگی و ۱۸۰ نشست ویژه فرهیختگان برگزار شد كه دستاوردهای قابل توجهی داشته است.

یوسفی افزود:همچنین پارسال ۷۰۰ هزار نفر در تورهای حرم شناسی شركت و ۵۰۰ هزار نفر نیز از نمایشگاه دائمی آستان قدس رضوی بازدید كردند.

وی یكی از فعالیت‌ های برجسته آستان ‌قدس رضوی در بخش خدمات رسانی به زائران را پاسخگویی به شبهات و سووالات شرعی آنان عنوان و بیان كرد: پارسال یك میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به سامانه و ۹۰۰ هزار نفر به دفاتر پاسخگویی به سووالات و شبهات شرعی حرم مطهر رضوی مراجعه كردند.

مدیركل روابط عمومی آستان قدس رضوی گفت: ۲۵ هزار خادم در حرم مطهر رضوی به زائران بارگاه امام رضا (ع) خدمات رسانی می كنند كه هر یك از آنان می‌توانند سرآمد و مبلغ فرهنگ رضوی در سطح جامعه باشند.

یوسفی افزود: امسال آستان‌‌ قدس رضوی توفیق دارد كه در ایام ماه رجب میزبان چهار هزار معتكف در حرم مطهر رضوی باشد.

وی خاطر نشان كرد: متقاضیان آیین اعتكاف امسال حرم مطهر رضوی ۱۰۰ هزار نفر از سراسر كشور بودند كه از بین آنان چهار هزار نفر از طریق قرعه‌ كشی انتخاب شدند.

به گفته یوسفی همه تدابیر لازم فرهنگی و معنوی برای برگزاری هر چه بهتر آیین اعتكاف در حرم مطهر رضوی اندیشیده شده و شركت این تعداد معتكف در حرم زمینه اشاعه و گسترش فرهنگ رضوی را فراهم می كند.

این مقام مسوول در آستان قدس رضوی افزود: با توجه به تعطیلات زودهنگام مراكز آموزشی به دلیل برگزاری انتخابات از ابتدای خرداد ماه امسال آستان قدس رضوی میزبان خیل زائران از سراسر كشور خواهد بود كه همه تمهیدات لازم برای پذیرایی از آنان اندیشیده شده است.

وی با اشاره به طرح های آماده بهره برداری امسال آستان قدس رضوی گفت: یكی از بزرگترین مراكز آموزشی وابسته به این نهاد به نام مجتمع آموزشی (دبیرستان) پسرانه علوم و معارف اسلامی در سال جاری افتتاح خواهد شد.

به گفته وی افتتاح كتابخانه دیجیتال كتابخانه مركزی آستان قدس رضوی، دو مجتمع رفاهی بین راهی در جاده های چناران و تربت جام كه منتهی به مشهد می شود امسال به بهره برداری می رسد.

او افزود: همچنین نخستین پردیس دخترانه رضوان وابسته به آستان قدس رضوی نیز راه‌ اندازی شده است كه در مقاطع مختلف دانشگاهی دانشجو می‌پذیرد.

مدیركل روابط عمومی آستان‌ قدس رضوی خاطرنشان با اشاره به دستاوردهای این نهاد در بخش علوم پزشكی و دارویی گفت: داروسازی ثامن داوری جدیدی را تولید و به چرخه توزیع كشور وارد كرده كه اطلاعات تكمیلی آن به رسانه ‌ها اعلام خواهد شد.


منبع: ابنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین