عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰۰۴
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰
در پی تغییر ساختار مستند "صحابی جلیل القدر" به مستند نمایشی توسط علیرضا محمدی کارگردان این اثر، قسمت‌های نمایشی آن با موضوع روایت زندگی حجر بن عدی در تالار وحدت ضبط شد.

 عقیق: با تغییر ساختار فیلم مستند "صحابی جلیل القدر" به مستند نمایشی که به خواست نویسنده و کارگردان این اثر علیرضا محمدی صورت گرفت، نمایشنامه‌ای با همین ایده توسط وی نگاشته شد.

بر این اساس فرزین صابونی و امیر حسین مدرس به عنوان دو بازیگر این مستند نمایشی انتخاب شدند.

بخش‌های نمایشی مستند نمایشی "صحابی جلیل القدر" با بازی فرزین صابونی در نقش "حجر بن عدی" و روایت امیرحسین مدرس در تالار وحدت ضبط شد.

مستند نمایشی "حجر بن عدی" به نویسندگی و کارگردانی علیرضا محمدی با موضوع بررسی جایگاه و شان حجر بن عدی در تاریخ دین اسلام و اهانت و تخریب مقبره این شخصیت با تحقیقات مشترکی که توسط علیرضا محمّدی، احمد انصاری و سید منتظر شبّربه عنوان محقق انجام شد، در حال تولید است.

بخشی از تصاویر مستند از مقبره حجر بن عدی پیش‌تر در کشور سوریه توسط این مستندساز ضبط شده است و بخش گفتگو با مراجع تقلید و علمای اهل سنت نیز در ارتباط با تخریب مقبره این صحابه تهیه شده است.

تدوین این مستند همزمان با ضبط آن آغاز شده و ضبط آن تا اواخر هفته جاری به پایان می‌رسد.

مهدی محمدی تهیه‌کننده، مه زاده فرشچیان پژوهشگر، زین الدین علامه و شامل تافته تصویر بردار، مجید حبیبی و محمدرضا علیمردانی گوینده، سید امین میری گریمور و سمیرامیس محمدی روابط عمومی اشاره کرد.

مستند نمایشی "صحابی جلیل القدر" با مدت زمان 40 دقیقه توسط موسسه فرهنگی هنری خورشید هشتم برای پخش از شبکه‌های سیما تهیه می‌شود.


منبع: ابنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین