عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۸۰
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۴
مردم بحرین خون های شهدای خود را تقدیم انقلاب کرده اند و آرام نمی نشینند.

27 اردیبهشت 1391 سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و جمعی از هیأت امناء و مدیران هیئات رزمندگان شهرستانها و مراکز استانها با آیت الله نوری همدانی دیدار کردند.
در ابتدای این دیدار سردار نقدی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با آیت الله نوری همدانی گزارشی از فعالیتهای بسیج در راستای تحقق پیام نوروزی مقام معظم رهبری  بیان کردند و از حمایت با بصیرت ایشان از ولایت در فتنه های اخیر تشکر کردند

سردار نقدی با اشاره به سیستم بدنه بسیج از ابتدای شکل گیری تا کنون، گفت: بسیج سال های طولانی دارای سازماندهی صرفا نظامی بود که خوشبختانه با تحولات درون سازمانی که در حال شکل گیری است در نظر داریم تا برنامه‌های تربیتی در اولویت همه برنامه های بسیج قرار گیرد.

وی با تاکید بر آسیبی که امکان دارد از توجه به وجه تربیتی و غفلت از عرصه نظامی پیش بیاید، افزود: تلاش می شود تا در سازمان بسیج تلاش در کنار حفظ قابلیت های نظامی به رویکردهای تربیتی اولویت داده شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: در این خصوص تلاش می شود تا از نیروهای مومن و روحانیون انقلابی در راستای غنا بخشی به محتوای فعالیت های بسیج استفاده شود.

وی در ادامه حلقه‌های تربیتی سازماندهی شده در بدنه جدید بسیج را از بهترین روش‌ها در مسیر تربیت ‌نسل‌های آینده با تکیه بر آموزه‌های اسلام عنوان کرد و افزود: این حلقه‌ها تحت اشراف روحانیون شکل می‌گیرد و دارای برنامه های مدونی به منظور تربیت نسل های جدید است.

سردار نقدی تصریح کرد: فعالیت‌های حلقه‌های تربیتی برنامه های مفید و ارزشمندی را در برمی گیرد و امیدوار هستیم آثار موثر آن ظرف چند سال آینده در بین نسل جوان و جامعه نمودار شود.

وی ادامه داد: در سال جدید یک میلیون نوجوان مقطع دوم دبیرستان توسط سازمان بسیج مستضعفین به اردوهای راهیان نور و دیدار از مناطق جنگی اعزام شدند.

وی با تاکید بر نقش مراجع در هدایت حرکت‌های اساسی و اصیل در جامعه، تصریح کرد: مراجع باعث دلگرمی مومنان هستند.

آیت الله نوری همدانی، با اشاره به تحرکات اخیر عربستان و بحرین در مقابله با بیداری اسلامی شکل گرفته در بحرین، گفت: حاکمان این کشورها در مقابل ایستادگی مردم به دنبال طرحی جدید هستند، تا در این دو کشور متحد باشند.

وی سابقه تاریخی بحرین را عجیب دانست و افزود: پیامبر اسلام در هشتمین سال هجرت، نامه های جداگانه ای برای 30 کشور فرستاد تا به اسلام ایمان بیاورند و بحرین از جمله کشورهایی است که پادشاه آن، از همان ابتدا ایمان آورد.

این مرجع تقلید اظهار داشت: پس از چند قرن بحرین به جزئی از خاک امپراطوری ایران تبدیل شد و ما در اثر بی لیاقتی حاکمان آن دوران، بحرین را نیز همچون بخش های دیگری مثل افغانستان از دست دادیم.

وی با اشاره به مقاومت های مردم بحرین در مقابل نیروهای آل سعود و حاکم این کشور، گفت: مردم این کشور خون های شهدای خود را تقدیم انقلاب کرده اند و آرام نمی نشینند.

وی با اشاره به طرح ملحق کردن بحرین به عربستان، افزود: عربستان از منطقه جنوب غربی که شهرهایی مثل قطیف شیعه نشین را در بر دارد، امکان اتصال با بحرین یک کشور شیعی را دارد و اگر این اتفاق صورت گیرد، مردم شیعه این دو کشور با هم متحد شده و کار آل سعود و آل خلیفه را به پایان می رسانند.

آیت الله نوری همدانی با تاکید بر علل چنین تصمیم گیری هایی از سوی حاکمان ظالم و همچنین حرکت های دشمنان اسلام در قبال مسلمانان، خاطرنشان کرد: این حرکات ناشی از ترس آنهاست، آنها روزی می خواهند بشار اسد را کنار بزنند و در سوریه غوغا به پا می کنند و روزی دیگر در حرکتی کاملا متناقض مردم را توسط نظامیان آل سعود در بحرین قتل عام می کنند.

وی اضافه کرد: شیوخ فرتوت سعودی خادم حرمین شریف هستند و منابع عظیم نفت و در ادامه ثروت حاصل از آن را در اختیار دارند و فکر می کنند که قدرت فراوانی دارند ولی در کنار این احساس، از سقوط خود هم واهمه دارند که به مدد پروردگار وقوع آن نزدیک است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با فکر حقی سازگار با فطرت انسان ها پایه ریزی شده و از نظر ما انسان ها باید آزاد باشند چرا که کرامت انسان اجازه نمی دهد که کسی سرنوشت او را تعیین کند.

وی افزود: انقلاب مردم ایران یک انقلاب الهی اسلامی است که مستضعفان جهان را متشکل کرده و زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت است.

آیت الله نوری همدانی در ادامه از بسیج به عنوان بازوی مسلح نظام ولایتمدار و انقلابی ایران نام برد و اضافه کرد: بسیجیان سرمایه بزرگی برای نظام هستند و شجره طیبه ای است که امام خمینی (ره) آن را غرس کرده است.

وی گفت: بسیجیان امروز در عرصه های مختلفی از جمله دانش های نظامی و هسته ای حضور دارند و در حال تعالی و ترقی هستند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین