عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۹۹۷۲
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
حاج غلامرضا سازگار:
مداح باید برای خدا ‌بخواند و در برابر آنچه به مردم می‌گویند احساس مسئولیت کند. اگر مداح تنها به فکر شأن خود و حفظ مجلس و جایگاه خود باشد، باید بداند که آن مجلس اهل بیت(ع) را پایمال کرده است.
عقیق: حاج غلامرضا سازگار، رئیس هیئت مدیره خانه مداحان اهل بیت(ع) و از پیشکسوتان عرصه ستایشگری، با بیان توصیه‌هایی به جامعه مداحان و ستایشگران اهل بیت(ع)، گفت: ‌محرم ماه نمایش آزادگی، خداپرستی، تمرین جهاد و تمرین بندگی خداوند برای تمامی مسلمانان و شیعیان است‌.

سازگار با اشاره به ‌جایگاه هیئت و وظیفه جامعه ستایشگری، در این رابطه گفت: مداح ‌در مکانی قرار دارد که آبروی اسلام و مسلیمن و آبروی تشیع است. این مجالس یک مجلس عادی نیست و دنیا به‌ این مجالس چشم دارد، لذا باید احترام و شانیت مجلس را حفظ کند و از بیان جملات و مطالب بی‌پایه و اساس خود‌داری کنند.

رئیس هیئت مدیره خانه مداحان در ادامه گفت: مداح باید سعی کند در مجلس امام حسین(ع) اصل مطلب فراموش نشود. بدترین آسیب‌ها مطالبی است که بعضا از برخی مداحان بیان می‌شود. مداحان باید سنت و کیان مداحی را حفظ کنند و در موقع ذکر مصائب و مداحی اهل‌بیت(ع) مطالبی که در شان آنان است بیان کنند و از دستورات رهبر معظم انقلاب نسبت به خودشان پیروی کنند.

‌جامعه مداحان از دامن‌زدن به اختلافات مذهبی خودداری کنند

وی در ادامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری، در خصوص جامعه مداحان و ستایشگران اهل بیت(ع)، گفت: اطاعت از رهبر معظم انقلاب، افتخاری برای مداحان است و آنان این اطاعت را بر خود واجب می‌دانند، در این میان یکی از مهمترین دستورات ایشان به جامعه مداحان پرهیز ار دامن‌زدن به اختلافات مذهبی است.

‌سازگار تصریح کرد: مداح باید برای خدا ‌بخواند و در برابر آنچه به مردم می‌گویند احساس مسئولیت کند. اگر مداح تنها به فکر شأن خود و حفظ مجلس و جایگاه خود باشد، باید بداند که آن مجلس اهل بیت(ع) را پایمال کرده است.

این شاعر پیشکسوت اهل بیت(ع) با تاکید بر اینکه مداح باید شأن مجلس امام حسین(ع) را حفظ کند، گفت: مجلس اهل بیت(ع) بسیار قابل احترام است و اگر مداحی در این دستگاه بخواهد جواب کسی را بدهد یا صرفا مطلبی نادرست را بیان کند که مجلسش شور پیدا کند به جایگاه مجلس و عزای اهل بیت(ع) لطمه وارد کرده است.

باید تلاش کنیم مسجدی بمانیم

وی با اشاره به حفظ تداوم درس و عبرت‌های عاشورا در میان جامعه افزود: متاسفانه بعضی‌ها به محض اینکه ماه محرم و ایام تاسوعا و عاشورای حسینی(ع)، تمام می‌شود به هیئت، حسینه و مسجد نمی‌روند و این یک اشتباه است. چطور می‌شود که ما در این ماه تلاش می‌کنیم خود را به هیئت‌ها و مساجد برای عزاداری سرور و سالار شهیدان برسانیم، اما در ماه‌های دیگر بعضا یک‌بار هم به مسجد نمی‌رویم؟ لذا باید تلاش کنیم در سایر ماه‌‌ها این روند را حفظ کنیم و همیشه مسجدی و خدایی باشیم و رنگ خدایی را حفظ کنیم.

منبع:ایکنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین