عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۹۹۱۲
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
علی رئوفی:
معاون استاندار هرمزگان با بیان اینکه امام سجاد(ع) به اقتضای زمان به مبارزه با طاغوت پرداخت، گفت: زین العابدین در جنگ با دشمن از سلاح دعا بهره گرفت.
عقیق:علی رئوفی در دیدار اعضای ستاد کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، اظهار کرد: نقش امام سجاد(ع) در رابطه با گسترش دین مبین اسلام، همان ادامه راه امام حسین(ع) بود چراکه اهل بیت(ع) همگی نور واحد هستند.

وی با استناد به حدیثی از رسول گرامی اسلام(ص) که فرمودند: «حسن و حسین هر دو امامند، چه قیام کنند و چه قعود»، افزود: امام سجاد(ع) به اقتضای زمان به مبارزه با حکومت ظلم اقدام کرد اما روش مبارزه آن حضرت با سالار شهیدان متفاوت بود و نتیجه مبارزه سیدالساجدین تولد صحیفه سجادیه و رساله الحقوق بود.

رئوفی، انتقال پیام فرهنگ عاشورا را یکی از اقدامات امام سجاد(ع) نام برد و عنوان کرد: نخستین عزاداری برای امام حسین(ع) و شهدای کربلا با خطبه های آتشین امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) در کوفه و شام آغاز شد که باعث شد یزید مجبور شود اجازه دهد که اهل بیت(ع) سه روز در شهر شام به صورت علنی مراسم عزاداری برپا کنند.

وی، نتیجه این عزاداری را روشنگری و آگاهی دادن به مردم دانست و خاطرنشان کرد: پس از این مراسم بود که یزید به اجبار اهل بیت(ع) را با احترام بسوی مدینه فرستاد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان در ادامه شاخص ارزیابی فرهنگ عمومی و دانش مردم یک جامعه را میزان برگزاری کنگره ها، کنفرانس ها، همایش ها و نشست های علمی و فرهنگی دانست و با اشاره به رشد و توسعه کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در سال ششم در سطح 10 استان داخلی و 12 کشور جهان، بیان کرد: تحقق این مهم بیانگر آگاهی بخشی و بصیرت افزایی این رخداد و تلاش های وافر برگزار کنندگان و استقبال خوب شرکت کنندگان آن است.

رئوفی با بیان اینکه مردم استان هرمزگان طی سال های اخیر با ابعاد شخصیتی امام سجاد(ع) و آثار آن حضرت نظیر صحیفه سجادیه و رساله الحقوق آشنایی بیشتری پیدا کرده اند، تصریح کرد: به برکت این کنگره امروز مردم نه تنها از زین العابدین به عنوان امامی بیمار یاد نمی کنند بلکه از آن حضرت به عنوان امامی فرزانه، روشنگر و پیام رسان فرهنگ عاشورا یاد می شود و این موضوع بزرگترین نتیجه و دستاورد این حرکت علمی فرهنگی است.

وی ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی و هماهنگی شاهد روزی باشیم که با استعانت از ذات احدیت و عنایت خاصه امام سجاد(ع)، این کنگره در تمامی استان های ایران اسلامی و کشورهای بیشتری برگزار شود.

گفتنی است؛ ششمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) ششم آبان ماه( ۲۵ محرم) به میزبانی استان هرمزگان برگزار می شود.

منبع:مهر

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین