عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۹۸۴۲
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۴
مدیركل امور رسانه آستان قدس رضوی:
مدیركل امور رسانه آستان قدس رضوی ضمن اشاره به نقش بی بدیل چهارمین اجلاس مدل همکاری سازمان اسلامی در تقریب، گفت: پایتخت معنوی جهان اسلام و مشهدالرضا(ع) باید در عرصه‌های مختلف معرف نماد فرهنگ اسلام باشد
عقیق:محمدامین توکلی زاده در نشستی با رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد که با هدف ارائه برنامه‌های اجرایی چهارمین اجلاس بین المللی مدل سازمان همکاری اسلامی برگزارشد، گفت: با توجه به ظرفیت‌های آستان قدس رضوی این مجموعه با محوریت امام رضا(ع) آماده همکاری و ارائه خدمت به میهمانان این اجلاس است. وی با اشاره به این که وجود نام مبارک امام رضا(ع) در بین ادیان و مذاهب موجب همبستگی و اتحاد آنان می‌شود، افزود: دست اندرکاران و برگزارکنندگان چهارمین اجلاس بین المللی مدل سازمان همکاری اسلامی باید با توجه به سیره رضوی و با رویکرد توسعه فرهنگ اسلامی خصوصا فرهنگ شیعه تلاش کنند.

توکلی زاده تصریح کرد: شما باید با بهره‌گیری از داشته‌ها از فرصت مناسب حضور جوانان نخبه کشورهای مختلف در پایتخت فرهنگی جهان اسلام نماد فرهنگی رضوی را در قالب‌های جذاب هنری و همچنین اهدای محصولات فرهنگی، به شرکت کنندگان ارائه نمایید.

مدیركل روابط عمومي و امور رسانه آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه معماری حرم مطهر رضوی یک گنجینه برای جهان اسلام است، گفت: صدور معماری حرم مطهر رضوی در فرصت‌هایی همانند تشرف جوانان نخبه کشورهای خارجی به حرم مطهر رضوی یک حرکت ارزشمند است.

وی افزود: ما باید داشته‌های خودمان را با برنامه‌ریزی دقیق و منظم و با بهره‌گیری از گفتمان امام رضا(ع) هدفمند به زائرین و مجاورین امام هشتم(ع) ارائه دهیم.

توکلی زاده با اشاره به اینکه امر زیارت یک امر مختص به شیعه نیست بلکه اهل تسنن نیز به این مسئله توجه خاصی دارند، تصریح کرد:  فرهنگ زیارت یک فرهنگ فراگیر است و ارائه برنامه‌های فرهنگی هدفمند به تشرف یافتگان به حرم مطهر رضوی یکی از ضروریات است.

وی با بیان اینکه امروزدشمنان دین مبین اسلام در قالب‌های جذاب به دنبال تخریب تفکر جوانان و نوجوانان هستند، گفت: امروز همه کسانی که اهل زیارت هستند مخالف با تکفیری و دیگر فرقه‌های نوظهور هستند.

مدیركل روابط عمومي و امور رسانه آستان قدس رضوی ادامه داد: پایتخت معنوی جهان اسلام و مشهدالرضا(ع) باید در عرصه‌های مختلف معرف نماد فرهنگ اسلام باشد.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین