عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۹۸۳۳
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۱
معاون استاندار خوزستان و فرماندار ويژه خرمشهر گفت: پيش بيني مي شود در ايام اربعين حسيني امسال بيش از يك ميليون زائر از مرز شلمچه به عتبات عاليات و حرم امام حسين (ع) مشرف شوند.
عقیق:ولي الله حياتي دوشنبه در نشست هماهنگي ستاد اربعين شهرستان خرمشهر با حضور فرمانداران شهرستان معين با بيان اينكه تمهيدات لازم براي عبور زائران اربعين حسيني از مرز شلمچه انديشيده شده است، گفت: سال گذشته 747 هزار و 435 زائر از مرز شلمچه براي زيارت عتبات عاليات و حضور در مراسم اربعين در كربلا سفر كردند و امسال پيش بيني مي شود اين تعداد به يك ميليون زائر افزايش يابد.

وي افزود: سال گذشته 40 هزار و 117 زائر اتباع خارجي از مرز شلمچه به عراق تردد كردند و امسال نيز مرز شلمچه به عنوان مرز ويژه تردد اتباع خارجي در نظر گرفته شده است.

فرماندار ويژه خرمشهر با تشريح امكانات و زيرساخت هاي مهيا شده براي تردد زائران از مرز شلمچه گفت: امسال 250 موكب خدمت رسان به زائران اربعين حسيني در مرز شلمچه مستقر شده و پيش بيني مي شود روزانه يك هزار پرس غذاي گرم بين زائران توزيع شود.

حياتي ساخت 500 چشمه سرويس بهداشتي در مسير 11 كيلومتري ميدان مقاومت تا مرز شلمچه را يادآور شد و گفت: علاوه بر فعال شدن ناوگان حمل و نقل جاده اي، ناوگان حمل و نقل ريلي از ميدان مقاومت تا شلمچه و از شلمچه تا ديگر نقاط كشور فعال مي شود.

وي تردد ريلي سال گذشته از ميدان مقاومت تا شلمچه را 70 هزار رام قطار عنوان كرد و گفت: تردد ريلي از شلمچه تا ديگر مناطق كشور 100 هزار رام قطار بود و امسال توصيه مي شود كه تعداد ريل باس براي تردد زائران از شلمچه تا مناطق مبداء سفر زائران افزايش يابد.

فرماندار ويژه خرمشهر در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به راه آهن خرمشهر – بصره نيز گفت: دولت يازدهم، اقدامات خوبي براي تكميل و راه اندازي خط راه آهن خرمشهر به بصره انجام داده و هم اينك سرمايه گذار بخش خصوصي اين كار را به عهده گرفته است.

حياتي تردد زائران با كشتي از خرمشهر به عراق در سال گذشته را سه هزار و 464 نفر خواند و گفت: امسال براي آسان تر شدن تردد زائران اربعين از مرز آبي خطوط كشتي نيز افزايش مي يابد.
*** زائران اربعين حسيني رواديد و گذرنامه تهيه كنند

معاون استاندار و فرماندار ويژه خرمشهر در بخش ديگري از سخنانش با تاكيد بر اينكه زائران اربعين حسيني بدون رواديد و گذرنامه در مرزها حاضر نشوند، گفت:خروج زائران از مرز تحت هيچ گونه شرايطي بدون رواديد و گذرنامه امكانپذير نيست و توصيه مي شود از كنسولگري هاي مستقر در كشور، رواديد تهيه كنند.

حياتي اظهار داشت: صدور رواديد در مرز شلمچه انجام نمي پذيرد و زائران حتما رواديد را از شهرستان هاي مبداء سفر فراهم كنند.

فرماندار ويژه خرمشهر در بخش ديگري از سخنانش، گفت: در سمت مرزي عراق، سازمان منطقه آزاد اروند اقدامات خوبي انجام داده و روز گذشته - يكشنبه - نيز گروهي براي تامين زيرساخت ها و ساماندهي گيت هاي گذرنامه اعزام شده است.

حياتي ادامه داد: پايانه مسافري مرزي شلمچه نيز با 32 گيت ورود و خروج روزانه قادر به پاسخگويي به 100 هزار زائر است.

وي در ادامه گفت: امسال 75 هكتار زمين با 12 پاركينگ در مرز شلمچه در حال آماده سازي است و به زودي به شهرداري و نيروي انتظامي براي واگذاري به بخش خصوصي تحويل مي شود.
مرزهاي شلمچه و چذابه در استان خوزستان و مرز مهران در استان ايلام از مبادي تردد زائران اربعين حسيني به عراق است.

منبع:ایرنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین