عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۹۸۲۰
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹
مدیر کل تشکلهای دینی سازمان تبلیغات اسلامی: شیوه دشمن در تخریب شیعه عبارت است ازبرجسته سازی مطالب خلاف شرع سخنرانان و مداحان، انحرافی جلوه دادن عزاداری های شیعیان، برجسته سازی غلو شیعیان و جمع آوری اسناد اهانت افراطیون شیعه لذا عزاداران باید مراقب باشند و حدود شرعی مراسم را رعایت کنند.
عقیق:رضا معممی مقدم، مدیر کل تشکلهای دینی و مراکز فرهنگی سازمان افزود: رهپویان راه اهل بیت(ع) دغدغه ها و اهداف پیشوایان دین خود را که همانا، رشد اخلاق و معنویت در نوع بشراست مد نظر قرار دهند و با تخلق به اخلاق الهی و اخلاق معصومین، هر چه بیشتر در نهادینه کردن خوبی ها در زمین تلاش کنند.بیشتر از دیگر پیروان، توقع متخلق به اخلاق حسنه بودن، از عزاداران امام حسین(ع) می رود. حال که خداوند توفیق حضور در مراسم برپایی عزا و ماتم سید و سالار شهیدان را به عزاداران آن حضرت داده است می بایست خُلق نیکوی حسینی را در این مراسم و محافل به نمایش در آورند. این مهم با تعهد به اجرای عملی مفاد منشور اخلاقی هیئات مذهبی تحقق خواهد یافت.

وی یادآور شد: منشور اخلاقی هیئات مذهبی یک میثاق نامه است و این گونه آغار می‌شود: «اکنون که به‌عنوان
اکنون که به‌عنوان یکی از مسئولین هیئت، توفیق خدمت و ترویج فرهنگ شعائر مذهبی را یافته‌ام، در برابر قرآن کریم به خداوند متعال عهدی صادقانه می بندم که از تمام توانایی‌ام پیرامون نشر و گسترش فرهنگ حسینی استفاده نمایم و در عزاداری سید و سالار شهیدان مطابق منشور اخلاقی هیئات مذهبی که برگرفته شده از تعالیم نورانی آیات و روایات و فتاوای مراجع تقلید و رهنمون های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است عمل کنم "
یکی از مسئولین هیئت، توفیق خدمت و ترویج فرهنگ شعائر مذهبی را یافته‌ام، در برابر قرآن کریم به خداوند متعال عهدی صادقانه می بندم که از تمام توانایی‌ام پیرامون نشر و گسترش فرهنگ حسینی استفاده نمایم و در عزاداری سید و سالار شهیدان مطابق منشور اخلاقی هیئات مذهبی که برگرفته شده از تعالیم نورانی آیات و روایات و فتاوای مراجع تقلید و رهنمون های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) است عمل کنم. و همچنین دیگران را تشویق به پایبندی به این منشور اخلاقی نمایم.»

معممی مقدم منشور اخلاقی هیئات مذهبی را متضمن اصل خدا محوری، اصل قرآن مداری، اصل عمل به سنت و سیره معصومین(علیهم السلام) اصل تقویت باورهای حماسی و اخلاقی و اصل حاکمیت قانون در مناسبات اجتماعی و شئون فردی و اجتماعی عزاداران دانست و تصریح کرد: رشد گرایش جهانی به مذهب تشیع و گسترش انقلاب و نفوذ انقلاب اسلامی و افزایش عزاداریها درهند، لبنان، بحرین،عربستان افریقا،اروپا، ترکیه و...وعملکرد خوب حزب الله باعث شد جوانان عرب و غرب میل واقبال به تشیع پیدا کند اما صهیونیسم بین الملل از طرق مختلف از جمله راه اندازی داعش بعنوان نماد جنگ سخت و تشیع انگلیسی بعنوان نماد جنگ نرم، مانع اقبال جهانی به ایران و مکتب تشیع شد و باعث وقوع جنگ سخت و نرم علیه تشیع شد که ابعاد جنگ نرم در دو جبهه یکی نظامی و امنیتی و دومی مذهبی و فرهنگی قابل بررسی است.

وی ادامه داد: شیوه دشمن در تخریب شیعه عبارت است ازبرجسته سازی مطالب خلاف شرع سخنرانان و مداحان، انحرافی جلوه دادن عزاداری های شیعیان، برجسته سازی غلو شیعیان و جمع آوری اسناد اهانت افراطیون شیعه لذا عزاداران باید مراقب باشند و حدود شرعی مراسم را رعایت کنند.

مدیرکل تشکل های دینی و مراکز فرهنگی سازمان تاکید کرد: از آنجایی که هیئات مذهبی، با کارکردهای مثبتی که دارند؛ به خودی خود، کاهش دهنده آسیب‌های اجتماعی هستند، از این جهت، هیئات حسینی با شاخصه‌های دینی ـ مذهبی، عقلانی ـ عاطفی، جهادی و عاشورایی؛ کارآمدترین راهکار جهت دفاع از حریم مرزهای امنیتی ـ اعتقادی هستند. بهره مندی از فرصت محرم و صفر و مراسم وعظ و اقامه عزاداری با افزایش معرفت دینی و اخلاقی،کاهش آسیبهای اجتماعی را بدنبال دارد.

منبع:دعبل

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین