عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۹۸۰۸
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
گزارشی از نخستین روز مسابقات سراسری قرآن کریم
نخستین روز مسابقات سراسری قرآن کریم در حالی به پایان رسید که بارش شدید باران و وزش باد مشکلاتی را برای برگزار‌کنندگان بوجود آورد.
عقیق:نخستین روز مسابقات سراسری قرآن کریم با برگزاری رقابت شرکت‌کنندگان رشته‌های مدیحه‌سرایی و دعاخوانی به پایان رسید.

بارش باران و دشواری کار برای برگزار‌کنندگان

نخستین روز مسابقات سراسری قرآن کریم در حالی به پایان رسید که باران رحمت الهی در همه ساعات روز بارید و کار را برای شرکت‌کنندگان و عوامل اجرایی خصوصاً رسانه دشوار کرد.

استقبال خوب از روز نخست با وجود باران و طوفان

استقبال از آیین افتتاحیه بسیار خوب بود و جمعیت بسیاری از علاقه‌مندان فرصت حضور در سالن اصلی را پیدا نکردند. اما استقبال روز نخست به میزان آیین افتتاحیه نبود هر چند به دلیل بارش شدید باران و وزش شدید باد موضوعی طبیعی به نظر و حتی با در نظر گرفتن جو نامساعد استقبال از مسابقات در روز نخست را می‌توان قابل قبول دانست.

مسابقات در دو سالن جام جم و شهید آوینی برگزار شد و 16 گروه تواشیح در سالن جام جم و 30 نفر شرکت‌کننده رشته دعاخوانی در سالن شهید آوینی با هم به رقابت پرداختند.

برگزیدگان روز نخست

با اعلام نتایج رشته تواشیح به ترتیب گروه‌های مشکات خوزستان، بینات یزد، میعاد قم، العباد خوزستان و معارج آذربایجان شرقی اول تا پنجم شدند. همچنین در رشته دعا‌خوانی نصرالله بریچی از خوزستان، حسین یزدان‌پناه از قم، مهدی خطیب از البرز، سیدمصطفی موسوی از بوشهر و حسن کاری از خراسان جنوبی مقام اول تا پنجم را از آن خود کردند.

نمایشگاهی برای عرضه محصولات فرهنگی و قرآنی در کنار سالن مسابقات برپا شده که بارش شدید باران و وزش باد شدید کار دست‌اندرکاران نمایشگاه را با مشکل مواجه کرده بود.

رونمایی از دو اثر

رونمایی از کتاب فصل نوآوری شامل متون منتخب عربی برای استفاده گروه‌های تواشیح و نرم‌افزار فصل نوآوری شامل فایل‌های اجرای گروه‌های تواشیح در نوزدهمین دوره مسابقات سراسری تواشیح از جمله بخش‌های مسابقات در روز نخست بود.

ضرورت توجه به غنای آثار تواشیح و کرسی‌های آموزشی

ضرورت توجه به غنای آثار تواشیح و کرسی‌های آموزشی برای شرکت‌کنندگان از جمله نکاتی بود که محمدحسین سعیدیان از داوران مسابقات به آن اشاره کرد. تجلیل از حبیب مهکام از اساتید و داوران قرآن کریم و قدیمی‌ترین مجری قرآنی کشور از جمله آیتم‌های روز نخست مسابقات سراسری قرآن کریم بود.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین