عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۹۷۸۲
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶

عقیق: پس از پخش مصاحبه حاج منصور ارضی با برنامه بدون تعارف شبکه دو ، هجمه هایی از سوی برخی به این مذاکر اهل بیت(ع) صورت گرفت.

حجت الاسلام سید حسین آقا میری در یادداشتی به این حملات پاسخ داد.

سم الله الرحمن الرحیم

 حجت الاسلام سید عباس قائم مقامی با اشاره به مصاحبه یکی از خادمان و مادحان اهل بیت علیهم السلام علاوه بر اینکه ایشان را با تأکید به بی سوادی متهم نمود، بر خلاف واقع عبارتی را که اصلا در متن مصاحبه نبود به ایشان نسبت داد.

این در حالی است که در این مصاحبه ضمن دفاع مبنایی از اصل عدم جدایی دین از سیاست به نفی سکولاریسم در عزاداری و هیئت با توجه به سیره اهل بیت علیهم السلام و در تراز انقلاب اسلامی تآکید شده است. بر این اساس به عنوان صیانت از حیثیت نقد عالمانه و اصیل حوزوی و ادبیات مومنانه در بین افکار عمومی که با چنین اظهار نظرهایی دچار خدشه می گردد، نکاتی را متذکر می شویم.

این امرکه در تاریخ اسلام و انقلاب کسانی سعی نموده اند با تمسک به ظواهر اخلاق و ارزشها در مقابل حقیقت آن موضع بگیرند، امر جدیدی نبوده و بلکه با این مبنا باید آیاتی مانند: « مَثَلُ الَّذِينَ حُمِّلُوا التَّوْرَاةَ ثُمَّ لَمْ يَحْمِلُوهَا كَمَثَلِ الْحِمَارِ يَحْمِلُ أَسْفَارًا بِئْسَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآيَاتِ اللَّهِ» جمعه/5 و «فَمَثَلُهُ كَمَثَلِ الْكَلْبِ إِنْ تَحْمِلْ عَلَيْهِ يَلْهَثْ أَوْ تَتْرُكْهُ يَلْهَثْ ذلِكَ مَثَلُ الْقَوْمِ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِآياتِنا فَاقْصُصِ الْقَصَصَ لَعَلَّهُمْ يَتَفَكَّرُون» اعراف/176را هم به دلیل اخلاق و با عنوان ناسزا از قرآن حذف نمود.

تأمل در اینکه خواستگاه این نوع نگاه کجاست امری بسیار قابل توجه است ولی در هر حال اینکه به راحتی مومنی را به بی سوادی متهم کرده و خلاف واقع به کسی نسبت داده شود در شأن جامعه اسلامی و ایمانی و منتسبین به کسوت علم و تقوی نیست. 

بر این اساس ضمن تآکید بر حرمت مجالس اهل بیت علیهم السلام و توجه به اصل همراهی سیاست در همه شئون دیانت، توقع انصاف و تقوی و بیان مبتنی بر صداقت و تحقیق در شأن جایگاه ایمانی و علمی وجود دارد چرا که در هر حال ادبیات و مبنای هر اظهار نظری مورد قضاوت افکار عمومی قرار خواهد گرفت و «ما يَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلاَّ لَدَيْهِ رَقيبٌ عَتيد ٌ.»ق/18

والسلام علی من اتبع الهدي


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
احمد حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
0
1
باسلام.
بسیار سپاسگزارم که در حالی که خیلی از دوستان در این مورد سکوت کرده بودند.ایشان به عنوان اولین نفر جوابیه ای رومنتشر کردند.
این نکته که خواستگاه وهدف اینها از این جوسازی چه بوده واقعا قابل تامل است
محمد جعفری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۱
0
0
با سلام
من به جد پیگیر بودم ،وبرای جالب بود ببینم آیا از کسانی که سنگ حاج آقامنصور را به سینه می زنن ،چند نفرشون به میدان دفاع از این ذاکر امام حسین می آیند.
از مداحان توقعی نداشتیم چون یک روحانی انتقاد کرده توقع می رفت دوستان روحانی حاج منصور پررنگتر برای دفاع جوا بدهند.
الایحال ممنونم از سید بزرگوار که جور خیلی از عزیزان رو کشید.و به عنوان اولین نفر خودشو سپر برای نوکر امام حسین کرد.
سپاسگزارم از سایت عقیق که این جریان رو پوشش داد.
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین