عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۹۵۹
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰
با وجود تاكيد رسانه هاي غربي بر تخريب بخش اعظم آثار تاريخي اسلامي حرمين شريفين از سوي مقامات عربستان، وليعهد اين كشور مدعي اهتمام و توجه سعوديها به اين آثار شده است.
عقیق: سلمان بن عبدالعزيز وليعهد عربستان در ضيافت شامي در محله العزيزيه مكه مكرمه اعلام كرد حال ملك عبدالله پادشاه عربستان خوب است و وي در صحت كامل به سر مي‌برد.

وليعهد عربستان به همه سعوديها درباره سلامتي پادشاه اين كشور اطمينان داد.

وي ادعا كرد تمام رهبران عربستان، مكه مكرمه و مدينه منوره و خدمت به آنها اولويت آنها به شمار مي‌رود.

سلمان بن عبدالعزيز با ادعاي مبتني بودن پايه‌هاي عربستان بر اساس عقيده اسلامي مدعي شد رهبران عربستان به حفظ تاريخ و آثار تمام شهرها و به ويژه مكه مكرمه و مدينه منوره اهتمام و توجه نشان مي‌دهند.

وليعهد عربستان در حالي اعلام كرد: مسئوليت حمايت و حفظ آثار تاريخي بر عهده دولت است كه همين دولت تاكنون به بهانه توسعه حرمين شريفين به اذعان رسانه‌هاي غربي بيش از ۹۰ درصد اين آثار را تخريب كرده است و همچنان به تخريب اين آثار ارزشمند تاريخي اسلامي ادامه مي‌دهد.

سلمان بن عبدالعزيز اظهار داشت: دولت عربستان به امور مشاعر مقدسه (عرفات- منا مشعرالحرام) اهتمام نشان مي‌دهد و براي فراهم كردن تمام وسائل و خدمات در آنها از طريق اجراي طرحهاي لازم تلاش مي‌كند.

ادعاي وليعهد عربستان مبني بر توجه مقامات اين كشور به حفظ آثار تاريخي اسلامي در حالي است كه چندي پيش شيخ عبدالعزيز آل الشيخ مفتي كل دربار سعودي تخريب آثار اسلامي تاريخي در سرزمين وحي به بهانه توسعه حرمين شريفين را مجاز دانسته بود.

وي گفته بود هيچ مانعي در برابر تخريب آثار تاريخي اسلامي به خاطر توسعه حرمين شريفين وجود ندارد.

وي در توجيه اين سخن خود اعلام كرده بود توسعه حرمين شريفين از ضرورتهايي است كه بايد براي جذب تعداد روزافزون حجاج و عمره گزاران انجام داد.

آل الشيخ اظهار داشته بود: تخريب هر اثر تاريخي اسلامي در حرمين شريفين نه تنها اشكالي ندارد بلكه ضروري هم هست. وي افزود توسعه حرمين اقدامي شرافتمندانه است و بايد از دولت تشكر كرد.

با وجود تخريب بخش اعظم آثار تاريخي اسلامي در مكه مكرمه و مدينه منوره، مفتي سعودي مدعي شده بود گمان برخي كه مي‌گويند: آنچه تخريب مي‌شود تاريخي است بي ارزش است تخريب اين آثار به خاطر توسعه ضروري است و اشكالي ندارد.

منبع: حج
211001

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین