عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۹۵۵
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
فراخوان نخستین جشنواره سراسری شعر سبط النبی(ع) به منظور شناخت و آشنایی بیشتر با جنبه های مختلف شخصیت والای چهارمین معصوم و دومین امام و پیشوا حضرت امام حسن مجتبی (ع)منتشر شد.
عقیق: فراخوان نخستین جشنواره سراسری شعر سبط النبی(ع) به منظور شناخت و آشنایی بیشتر با جنبه های مختلف شخصیت والای چهارمین معصوم و دومین امام و پیشوا حضرت امام حسن مجتبی (ع)منتشر شد.

شناخت و آشنایی هرچه بیشتر دوست داران اهل بیت عصمت و طهارت(ع) با شخصیت والای امام حسن مجتبی(ع)، ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به اهل بیت عصمت و طهارت بویژه امام حسن مجتبی (ع)، حضور پر نشاط هنرمندان علاقه مند به اهل بیت(ع) و ارائه آثار هنری خود در قالب رشته های جشنواره از جمله اهداف این رویداد فرهنگی است.

كشف و شناسایی استعدادهای برتر جامعه اسلامی كه ظرفیت فرهنگی و هنری خود را در راه شناخت اهل بیت(ع) مصروف داشته اند، تولید آثار فاخر توسط شاعران و هنرمندان برجسته كشور با موضوع امام حسن مجتبی(ع) از دیگر اهداف این جشنواره به شمار می رود.

شركت برای عموم علاقه مندان در تمامی گروههای سنی آزاد است.

امام مجتبی(ع) و ماجرای صلح ، امام مجتبی(ع) و كرامت، امام مجتبی(ع) و شجاعت امام مجتبی (ع) وعبادت، امام مجتبی (ع) و مظلومیت ، امام مجتبی (ع) و خلق حسن فرزندان آن حضرت از موضوعات محوری این جشنواره به شمار می رود.

این جشنواره در دو مرحله برگزار می شود، در مرحله اول پس از اعلام فراخوان عمومی تمامی شركت كنندگان تا روز ۳سوم تیر ماه سال جاری فرصت دارند، آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی شمال میدان شهید محلاتی (آهنگ) ابتدای خیابان شهید ابوالفضل صالحی موسسه فرهنگی مذهبی حضرت قاسم بن الحسن (ع) و یا از طریق نشانی اینترنتی www.sebtonnabi.ir ارسال كنند.

در مرحله دوم پس از بررسی آثار دریافت شده توسط هیات داوران و اساتید مربوطه، از ۱۰ نفر برتر در مراسم ویژه ای كه تاریخ آن متعاقبا اعلام می شود، با اهداء جوایز نفیسی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

قرار است مجموعه ای از آثاربرگزیده و قابل ارایه در قالب یك دیوان از سوی ستاد برگزاری جشن سراسری سبط النبی (ع) چاپ و منتشر شود.


منبع: ابنا

211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین