عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۹۵۰
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
دبير اجرايی همايش ملی حديث رضوی خبر داد:
دبير اجرايی همايش ملی حديث رضوی گفت: اولين جشنواره حديث رضوی از برنامه‌های يازدهمين جشنواره بين‌المللی امام رضا(ع) با محوريت سبك زندگی آن حضرت در قم برگزار می‌شود.

عقیق: حجت‌الاسلام مهدی غلامعلی، دبير اجرايی همايش ملی حديث رضوی به تشريح اهداف برگزاری نخستين جشنواره حديث رضوی در قم پرداخت و اظهار داشت: جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) به مدت 10 سال است كه در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری برگزار می‌شود و بنياد بين‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) به منظور ساماندهی اين همايش‌ها راه‌اندازی شده است.

وی با بيان اينكه با رايزنی‌های صورت گرفته همايش ملی حديث رضوی در دستور كار جشنواره امام رضا(ع) قرار گرفته است گفت: امام رضا(ع) در طول حضور خود در ايران و دوره امامتش احاديث مختلفی را در مجامع مختلف به صورت تدريس كلاسی، بيانات شفاهی و مناظرات بيان كرده است.

غلامعلی در ادامه به تبيين بخش‌های مختلف نخستين جشنواره حديث رضوی پرداخت و گفت: بخش تخصصی اين همايش در سطوح مختلف استادان، پژوهشگران، دانشجويان و طلاب برگزار می‌شود.

وی با اشاره به داستانك‌نگاری در بخش عمومی همايش گفت: اين بخش مورد توجه و استقبال قرار گرفته است.

دبير اجرايی همايش ملی حديث رضوی با بيان اينكه 40 داستان روايی از احاديث امام رضا(ع) استخراج كرديم و در پايگاه اطلاع‌رسانی دارالحديث قرار داده شده است گفت: افراد علاقه‌مند می‌توانند پنج داستان را انتخاب كرده و در بخش مسابقه شركت كنند.

غلامعلی با اشاره به محورهای بخش تخصصی ويژه استادان، دانشجويان و طلاب گفت: سبك زندگی عبادی و معنوی امام رضا(ع) و سيره امام رضا(ع) در بزرگداشت پيامبر اكرم(ص) و اهل بيت(ع) از جمله محورهای بخش تخصصی اين همايش است.

وی سبك زندگی علمی، سياسی و اقتصادی امام رضا(ع) را از ديگر محورهای همايش ملی حديث رضوی ذكر كرد و ادامه داد: مهارت‌های زندگی، مناسبات انسانی، روابط خويشاوندی، تعامل با پيروان فرقه‌ها، تعامل با پيروان اديان و شيوه‌های تربيتی از ديگر محورهای اين همايش است.

دبير اجرايی همايش ملی حديث رضوی با اشاره به مناظرات امام رضا(ع) با پيروان فرقه‌های مختلف گفت: پيشوای هشتم شيعيان با احترام و توجه ويژه و ادب مناظره می‌كردند بنابراين شيوه ايشان قابل الگوگيری است.

غلامعلی همچنين به جوايز استادان و پژوهشگران در بخش تخصصی اشاره كرد و افزود: نفرات اول كمك هزينه سفر به عمره به مبلغ يك ميليون و 500 هزار تومان، نفرات دوم كمك هزينه سفر به عتبات به صورت هوايی به مبلغ يك ميليون تومان و نفرات سوم تا پنجم كمك هزينه سفر به عتبات به صورت زمينی به مبلغ 700 هزار تومان دريافت می‌كنند.

وی ادامه داد: در سطح دانشجويان و نوقلمان به نفرات اول كمك هزينه سفر به عتبات به صورت هوايی به مبلغ يك ميليون تومان، نفرات دوم كمك هزينه سفر به عتبات به صورت زمينی به مبلغ 700 هزار تومان و به نفرات سوم تا پنجم كمك هزينه سفر به مشهد اهدا می‌شود و در بخش عمومی اين همايش پنج نفر كمك هزينه سفر به مشهد به مبلغ 500 هزار تومان دريافت می‌كنند.

دبير اجرايی همايش ملی حديث رضوی با اشاره به مراكز همكار در برگزاری همايش ملی حديث رضوی گفت: اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، مؤسسه علمی فرهنگی دارالحديث، دانشگاه‌ قرآن و حديث، پژوهشكده قرآن و حديث، جامعة المصطفی العالميه، مركز تحقيقات كامپيوتری علوم اسلامی نور، مركز تخصصی علوم حديث و انجمن حديث حوزه در برگزاری اين همايش همكاری می‌كنند.

وی خاطرنشان كرد: علاقه‌مندان شركت در اين همايش تا 15 مرداد فرصت دارند آثار خود را از طريق پايگاه اطلاع‌رسانی www.hadith.net يا به آدرس قم، بلوار 15 خرداد، چهار راه نوبهار، پس از شهرك جهاد، موسسه علمی فرهنگی دارالحديث ارسال كنند.


منبع: بنياد بين‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)

211001



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین