عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۹۲۵
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۰
آيا بحران نظافت مكه مكرمه حل مي شود؟
عقیق:  مكه مكرمه به سبب آنكه هر سال پذيراي ميليونها عمره گزار و حاجي است كه حضور اين تعداد زياد زائر به ويژه در موسم حج به سبب ناتواني مديريت شهرداري مكه مكرمه در نظافت شهر و جمع آوري زباله ها سبب بروز بحران در اين خصوص مي شود.
 
در اين زمينه عكاظ نوشته است هفت شركت بزرگ براي برنده شدن در مناقصه نظافت پنج منطقه مكه مكرمه با يكديگر رقابت مي كنند. شهرداري مكه مكرمه براي خارج شدن از بحران تك پيمانكاردر زمينه نظافت، طرح جديدي را تصويب كرد كه بر اساس آن مكه مكرمه به پنج منطقه تقسيم مي شود.

انتظار مي رود شهرداري مكه مكرمه طي يك هفته قراردادهاي جديد را آماده كند و هويت شركتهاي برنده مناقصه در هر منطقه را مشخص كند.

محمد المورقي مدير كل نظافت شهرداري مكه مكرمه به عكاظ گفته است مناقصه هاي نظافت شامل پنج منطقه است كه منطقه اول در مكه مكرمه و مشاعر مقدسه شامل عرفات، مشعرالحرام و منا ، منطقه دوم مكه مكرمه و مشاعر مقدسه و ... است.

با وجود تاكيدهاي مكرر مسئولان سعودي مبني بر اينكه هيچ مشكلي درزمينه نظافت در موسم حج به ويژه در مشاعر مقدسه رخ نمي دهد با اين حال بحران نظافت در مشاعر مقدسه و مكه مكرمه به يكي از بزرگترين چالشهاي مديريتي در عربستان تبديل شده و مقامات سعودي با وجود وعده هاي زياد نتوانسته اند اين بحران را حل كنند و هر ساله درموسم حج خيابانهاي مكه مكرمه و مشاعر مقدسه به ويژه در ايام حج با انبوهي از زباله روبرو مي شوند كه صحنه هاي رقت باري را به وجود مي آورد كه نتيجه آن به خطر افتادن سلامتي ميليونها زائر بيت الله الحرام و حتي بروز پديده حشرات موذي و خطرناك مي شود.

منبع: حج
211001


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین