عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۸۲۴
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
برنامه‌های محرمی مترو تهران تشریح شد
محمد بنی حسن، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران از اختصاص ۲۰ ایستگاه مترو به اجرای تعزیه خبر داد.
عقیق: در سالهای گذشته ایستگاه‌های مترو تهران میزبان گونه‌های متنوعی از سوگواره‌های نمایشی بوده است و هنر نمایشی تعزیه در صدر این برنامه‌ها بوده است. طبق روال مرسوم متروی تهران، محمد بنی‌حسن امروز خبر داد براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) ویژه برنامه‌هایی در ایستگاه‌های مترو اجرا می‌شود که از آن جمله می‌توان به اجرای سرود، نمایش، تعزیه و نقالی اشاره کرد.

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهرانریال یکی از مهمترین ویژگی‌های تعزیه را مردمی بودن برشمرده و یادآور شده است این هنر نمایشی هر ساله در ایام محرم در ایستگاه‌های منتخب برپا می‌شود و امسال هم از اول تا دوازدهم محرم تعزیه خوانی در 20 ایستگاه صورت می‌گیرد.

وی همچنین از برپا شدن خیمه‌های حسینی در مترو تهران خبر داد. طبق گفته‌های وی در این طرح 40 تن از روحانیان  بانوو آقا آماده پاسخگویی به شبهات و مسائل دینی مسافران هستند.

بنی‌حسن درباره در روزهای عاشورا و تاسوعا در ایستگاه 15 از اجرای برنامه‌ها آشنایی مسافران با قیام حضرت ابا عبدالله  و یادآوری وقایع اتفاق افتاده در محرم 61 هجری قمری و افزایش سطح باورهای دینی و اعتقادی اطلاع داد

طبق برنامه این معاونت در متروی تهران انجام فضاسازی‌های متناسب با ایام محرم و صفر و پخش تیزر در نمایشگرهای قطار، نمایشگاه عکس و پوستر ویژه ماه محرم ، مسابقه کتاب‌خوانی، اجرای گروه سرود همسرایان نیز مبادرت می‌کند.

منبع:تسنیم

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین