عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۷۲۵
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۳
مدیر حوزه های علمیه در کنگره شهدای روحانی مدافع حرم؛
عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که استکبار و تکفیری ها به دنبال امنیت اسرائیل و عقب ماندگی کشورهای اسلامی هستند گفت: آنها با تمام توان قدرت در مقابل انقلاب اسلامی ایستاده اند؛ غافل از آن که دنیا هر روز شاهد پیشرفت انقلاب اسلامی است.
عقیق:آیت الله علیرضا اعرافی صبح امروز در اولین کنگره بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم که در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم با حضور حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: از ویژگی های حوزه های علمیه و روحانیت شیعه در طول تاریخ، این بوده که در کنار علم اندوزی، اشاعه و نشر معارف بلند الهی در سراسر جهان، در کنار مردم و غمخوار محرومان بوده و در برابر ظلم و ستم و تجاوز همواره قد علم کرده است.

وی ابراز داشت: تاریخ مشعشع حوزه و روحانیت پر از جلوه های مقاومت است، ایثار و ایستادگی در برابر ظلم و برافراشتن قد در برابر خون ریزان عالم و کتاب تاریخ روحانیت نیز مملو از صفحه های ایثار، شهادت و جانبازی در راه حق تعالی می باشد.

انوار علم و جهاد از سوی روحانیت در حال درخشش است

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: ویژگی های مذکور در تار و پود وجود روحانیت بوده و با ورق زدن تاریخ مشاهده خواهیم کرد که تشعشع انوار علم و جهاد درکنار یکدیگر از سوی روحانیت در حال درخشش می باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه تصریح کرد: از درون حوزه های علمیه و مراکز دینی، نهضت های بزرگ و انقلاب های عظیم برخواسته و در تمام قرن ها شاهد  نهضت های عالمانه و حکیمانه از نهاد روحانیت و حوزه های علمیه و مراکز دینی با پیشوایی بزرگان و مراجع عظام و رهبران الهی بوده ایم.

وی بیان داشت: در عصر ما ویژگی های مذکور به قله رسیده و در قم قهرمان و حوزه بزرگ و انقلابی آن، شاهد پیدایش این نهضت ها و انقلاب ها بوده ایم.

آیت الله اعرافی با بیان این مطلب که ملت ما در جنگ هشت ساله به بهترین وجه از آزمونی سخت و دشوار بیرون آمد، اظهار داشت: روحانیت افتخار دارد که در کنار مردم بوده؛ برای رشد و تعالی کشور تلاش کرده و در این راه، جان خود را تقدیم خواهد کرد.

اسرائیل طعم شکست را از انقلاب اسلامی چشیده است

امام جمعه قم ابراز داشت: مشکلاتی که امروز تکفیری ها و دشمنان در منطقه به وجود آورده اند، برای مقابله با پرتو انقلاب اسلامی است که مقاومتی سخت در مقابل آنان داشته و در این راه طعم شکست از سوی اسرائیل چشیده شده است.

شاهد جنگ نیابتی هستیم

آیت الله اعرافی خاطرنشان ساخت: امروز در سوریه و عراق شاهد جنگ نیابتی بوده که علت اصلی آن استکبار جهانی و پس از آن، اسرائیل است و در این راه، آل سعود و تکفیری ها نیز برآمده از تفکرات آنان می باشند.

وی با اشاره به اهداف این جنگ، ابراز داشت:آنها با تمام توان قدرت در مقابل انقلاب اسلامی  ایستاده اند؛  غافل از آن که  دنیا هر روز شاهد پیشرفت انقلاب اسلامی است.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان ساخت: آنان به دنبال امنیت اسرائیل و عقب ماندگی کشورهای اسلامی بوده و در این راستا رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند که حضور فرزندان سرافراز در جبهه های تکفیری برای نقش بر آب کردن نقشه های پیچیده دشمنان می باشد.

عضو شورای عالی حوزه تصریح کرد: آنان به دنبال آن هستند که مقدسات اهل بیت(ع) را از میان برداشته و امنیت جهان اسلام را زیر پای بگذارند.

وی خطاب به خانواده های شهدا و رزمندگان مدافعین حرم بیان داشت: فرزندان سرافراز شما و روحانیانی که درس و بحث را کنار گذاشته و در جبهه دفاع حضور پیدا کردند، در حال خنثی سازی این نقشه ها می باشند.

امام جمعه قم اظهار داشت: اگر جانفشانی فرزندان شما نبود، امروز عتبات عالیات در تمام کشورها در خطر بوده و ان شاءالله به فضل خدا نقشه های سخت و پیچیده آنان با حضور قهرمانانه ملت های یمن و سوریه و ایثارگران ما نقش برآب خواهد شد.

دنیا هنوز عمق حضور مدافعان حرم را درک نکرده است

وی ابراز داشت: امروز مجامع بین المللی عمق این مسائل را درک نکرده که اگر درک می کردند، از حضور ما در جبهه های حق علیه باطل استقبال می شد.

آیت الله اعرافی با بیان این مطلب که ایران در مقابل تروریست در داخل و خارج از کشور ایستاده و مقابله خواهد کرد، خاطرنشان ساخت: امیدواریم شاهد آن باشیم که امت اسلام به سمت وحدت حرکت کرده و نقشه های پیچیده تروریسم شکست بخورد.


منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین