عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۶۳۸
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۸
مدیرعامل مجموعه فرهنگی سرچشمه گفت: کتاب های عاشورایی در نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورا با 40 درصد تخفیف ارائه می شود.
عقیق:حجت الاسلام محمدرضا زائری روز سه شنبه افزود: بر اساس توافق صورت گرفته، 20 درصد تخفیف از سوی ناشران و 20 درصد تخفیف از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درنظر گرفته شده تا علاقه مندان به کتاب های مذهبی و عاشورایی بتوانند با 40 درصد تخفیف کتاب های مورد نیاز خود را تهیه کنند.


وی ادامه داد: در این نمایشگاه که با همکاری موسسه نمایشگاه های فرهنگی و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا شده، کتاب های مختلف برای ذائقه های متنوع و نیازهای گوناگون عرضه می شود.
این نویسنده افزود: کتاب ها به صورت موضوعی انتخاب شده و کتاب هایی در این نمایشگاه عرضه شده که حداقل استانداردها را دارند و از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز داشته اند.

**
حضور 80 ناشر با 2500 کتاب

زائری از حضور 80 ناشر در این نمایشگاه خبر داد و به گفته وی، 30 ناشر در بخش مستقل و 50 ناشر در بخش متمرکز بیش از 2500 کتاب را عرضه می کنند.
مدیر مسئول ماهنامه خیمه افزود: در این نمایشگاه از کتاب های کودک و نوجوان تا کتاب های تخصصی پژوهشی و علمی ارائه می شود.

وی همچنین گفت: در این نمایشگاه به صورت مستقل به کودک و نوجوان نپرداخته ایم، چون عناوین کتاب های عاشورایی برای کودکان و نوجوانان زیاد نیست اما با توجه به حضور چند ناشر پیش بینی می کنیم که در سال آینده بتوانیم بخش مستقلی برای فعالیت های جنبی در کنار کتاب عاشورایی کودک و نوجوان ایجاد کنیم.
این پژوهشگر مذهبی افزود: رمان و داستان های عاشورایی از سوی برخی ناشران ارائه شده اما شاهد انتشار آثاری در این زمینه هستیم که این آثار می تواند به مرور زمان در کنار هم قرار گیرد و امیدواریم تعداد کتاب های داستان عاشورایی به اندازه ای باشد که بتوانیم در سال های آینده یک بخش را به آن اختصاص دهیم.

**
نمایشگاهی برای مداحان و واعظان

مدیرعامل مجموعه فرهنگی سرچشمه از وجود سئوالات و شبهاتی پیرامون محرم و کربلا سخن گفت و ادامه داد: این خلاء همیشه وجود داشته و بویژه در آستانه ماه محرم این سئوالات تجدید می شود و بسیاری از افراد علاقه مند هستند تا کتاب های مناسب را در این زمینه پیدا کنند.
وی افزود: این نمایشگاه چنین فرصتی را ایجاد می کند تا افراد با اطمینان خاطر کتاب را تهیه کنند چون این کتاب ها از گزینش ها و فیلترهای ابتدایی رد شده و کتاب های مفید و ارزشمندی است.

زائری بخشی از مخاطب جدی این نمایشگاه را واعظان و مداحان دانست که در آستانه ماه محرم نیاز به منابع برای کار تخصصی خود دارند و بنیاد دعبل نیز به صورت تخصصی این حوزه را پوشش می دهد و هماهنگی هایی را برای حضور مداحان کرده است.

**
معرفی مراکز عاشورایی

زائری درباره فعالیت موسسات و مراکز دینی و عاشورایی در بخش جنبی این نمایشگاه گفت: معرفی بنیادها و کانون های مذهبی و عاشورایی یکی از بخش های درنظرگرفته شده برای نمایشگاه کتاب عاشوراست و فعالان این حوزه می توانند ضمن بازدید از محصولات این نمایشگاه از فضای جنبی نمایشگاه استفاده کرده و فعالیت ها و خدمات خود را معرفی کنند.

این نویسنده مذهبی با استناد به دغدغه های رهبر معظم انقلاب در زمینه مداحی و ضرورت معرفت افزایی عاشورایی افزود: به هر اندازه که از کتاب های عاشورایی بیشتر استفاده شود، آن اهدافی که مدنظر رهبر معظم انقلاب است، بیشتر محقق می شود چون فرصت بیشتری برای آگاهی، آشنایی و معرفت بوجود می آید.

وی احتمال تمدید مدت این نمایشگاه تا ماه محرم را رد نکرد و گفت: برخی پیشنهاد ادامه این نمایشگاه در ماه محرم را داده اند و پیش بینی می کنیم مداحان ، سخنرانان و ذاکران استقبال جدی از نمایشگاه داشته باشند.

**
همایش جامعه ایمانی مشعر

زائری از برپایی سالانه این نمایشگاه تخصصی در آستانه ماه محرم یعنی 10 روز قبل از ماه محرم خبر داد و گفت: روز پنجشنبه همایش جامعه ایمانی مشعر برای هیات های مذهبی تهران در سرچشمه برگزار می شود و در حاشیه آن ذاکران، مداحان و علاقه مندان از نمایشگاه کتاب عاشورا بازدید می کنند.
وی تجلیل از ناشران فعال در این نمایشگاه را از برنامه های اختتامیه دانست و افزود: ناشرانی از قم و برخی شهرستان ها کتاب هایی را عرضه کرده اند ولی چون امسال ماه محرم همزمان با سالگرد هفته دفاع مقدس شده برخی ناشران موفق به حضور در این نمایشگاه نشدند.

زائری از حضور برخی نویسندگان در غرفه های این نمایشگاه سخن گفت و اعلام کرد: این نویسندکان برنامه های جنبی همچون معرفی کتاب و رونمایی نیز در این یک هفته خواهند داشت.
اولین نمایشگاه تخصصی کتاب عاشورا روز گذشته(دوشنبه) با حضور سیدعباس صالحی معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و تعدادی از ناشران و نویسندگان در مجموعه فرهنگی سرچشمه افتتاح شد.

خیمه این نمایشگاه به همت مجموعه فرهنگی سرچشمه و با همکاری معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت اجتماعی شهرداری تهران و موسسه قدیم الاحسان برپا شده و تا یازدهم مهر ماه از ساعت 10 تا 20 ادامه دارد.

منبع:ایرنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین