عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۵۷۵
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۹
در گردهمایی مسئولین و امنای هیئات مذهبی مطرح شد:
یکی از مبلغان دینی گفت: امروز که دشمنان ضد تقریب مذاهب دارند تحرکاتی را نشان می‎دهند، برخی مداحان نادانسته نباید آب به آسیاب دشمن بریزند و شیعه و سنی را به جان هم بیاندازند.
عقیق:گردهمایی توجیهی مسئولین و امنای هیئات مذهبی روز جمعه با همکاری شهرداری منطقه 15 و اداره تبلیغات اسلامی و شورای هماهنگی هئیات مذهبی جنوبشرقی استان تهران و با حضور حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران، مجتبی عبداللهی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران و هیئت امنای هیئات مذهبی در مکان فرهنگسرای خاوران برگزار شد.

مجتبی عبداللهی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در این مراسم ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس و امام راحل(ع) به مناسبت هفته دفاع مقدس، گفت: در این ایام که بوی ماه محرم به مشام می‌رسد، عزای امام حسین(ع) را خدمت عزاداران و خادمین حضرت و نیز مسئولین هیئات مذهبی تسلیت عرض می‌کنم. در همین راستا شهرداری تهران سعی دارد برنامههای ایام عزاداری اباعبدالله(ع) را توسط هیئات مذهبی برگزار کند.

وی با اشاره به اینکه محورهای کار شهرداری در امور اجتماعی است، افزود: شهرداری منطقه 15 در نظر دارد نمایشگاهی را با عنوان «عطر سیب» از دوم تا 11 مهرماه در بوستان ولایت برگزار کند که هدف این نمایشگاه ارتباط با هیئات مذهبی خواهد بود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه هئیات مذهبی یکی از قویترین پایگاههای مردمی است، تصریح کرد: هیئات مذهبی دارای محاسن و جایگاه والایی هستند که حس شور و هیجان حسینی، ایمان و اعتقاد به کاری که می‌کند، نظم و انظباط در برنامه‏های مذهبی، روحیه انقلابی و جهادی، جذب حداکثری، ولایتپذیری و تابع بودن رهبر معظم انقلاب از جمله محاسن این اماکن مقدس است.

عبداللهی ضمن بیان اینکه شما هیئات مذهبی پرچم‏داران نظام هستید، خاطرنشان کرد: پیشنهادی که به مسئولین هیئات مذهبی داریم این است که در مسائل اجتماعی مانند حل معظل طلاق و اعتیاد و سایر موضوعاتی که به عنوان آسیب اجتماعی محسوب می‌شود، ورود کنند و در مقام حل آن بر آیند. ایام عزاداری امام حسین(ع) به خاطر فضای معنویتی که دارد، بهترین فرصت برای پرداختن به این مسائل است، زیرا شاهد هستیم آمار تخلفات در ایام محرم و صفر کاهش مییابد.

حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در این مراسم ضمن تشکر از مسئولین هئیات مذهبی نسبت به فعالیتهایی که دارند، گفت: در مسئولیتپذیری هیئت مذهبی کار آسانی نیست. گرد هم آوردن یکسری از جوانانی که محبت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را در دل دارند و تبیین مسائل دینی با زحمات شما فراهم می‌شود.
وی ضمن پیشنهاد به مسئولین هیئات مذهبی نسبت به آشنایی جوانان با اهداف امام حسین(ع) تصریح کرد: از اکنون عهد ببندید که مردم به خصوص جوانان را با اهداف امام حسین(ع) آشنا کنید و در این راستا از روحانیون مناسبی استفاده کنید و در ادامه به ذکر مصیبت هم بپردازید.

ناصحی با بیان اینکه تا آنجا که امکان دارد مراسمهای عزاداری را در مساجد برگزار کنید، خاطرنشان کرد: تا آنجا که امکان دارد مراسم‏ها را در مساجد برگزار کنید مگر اینکه شرایط خاصی ایجاد شود. متأسفانه یکی از آسیبهایی که متوجه هیئات مذهبی است، عدم اهمیت به مساجد محلهشان است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به نقش بی‏ بدیل مردم مؤمن در پیروزی دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: در اوایل برپایی انقلاب اسلامی و تا قبل از آغاز جنگ تحمیلی با حملات و ترورهای فراوانی از سوی منافقین روبرو بودیم و نیز در سالهای مربوط به جنگ، اکثر کشورهای دنیا هم‏ صدا با صدام ملعون در صدد نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران بر آمدند که تمام این فتنه‏ها به برکت وجود مردم مؤمن و معتقد کشورمان برطرف شد.

حجت الاسلام علی بخشی، از مبلغان دینی کشور در این مراسم ضمن بیان اینکه روز به روز نام امام حسین(ع) جهانیتر می‌شود، گفت: امروز در جهان شیعه شاهد هستیم افرادی هستند که تاکنون نه نامی از شیعه شنیده بودند و نه نام امام حسین(ع) را شنیده بودند، در روز عاشورا به خیابانها می‏ریزند و با عشق امام حسین(ع) دارند یک همبستگی، مانور جهانی و یک قدرت شیعی را در سراسر دنیا به نمایش میگذارند و دنیا تسلیم این موضوع باید بشود که نام امام حسین(ع) نامی جهانی است و روز به روز جهانی‏تر خواهد شد.

وی با ابراز تأسف نسبت به آنچه درباره شیخ زکزاکی رخ داده است، تصریح کرد: باید پرسید چرا دشمنان نسبت به شخصیت شیخ زکزاکی این قدر عناد دارند تا جایی که فرزندان او را به شهادت رساندند؟ زیرا پنجمین کشوری که جمعیت شیعه در آنجا شکل گرفته است و روز به روز در حال گسترش است، نیجریه است و شیخ زکزاکی کسی بود که هشت میلیون جمعیت را در سه ایالت نیجریه شیعه کرد. بنابراین کشتاری که نسبت به شیعه در جهان شاهد هستیم، به خاطر ترس از گسترش این مذهب در سراسر دنیاست.

بخشی با بیان اینکه علت دوم دشمنی جهان نسبت به تشیع، رشد قدرت جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: در هفته دفاع مقدس قرار داریم و باید یاد کنیم از شهیدانی که عزیزترین نعمت الهی که گوهر جان‏شان بود، در مسیر اطاعت از امام تقدیم به خداوند کردند و امروز ما داریم عزت و قدرت و عظمت جمهوری اسلامی را به رخ دنیا می‏کشانیم به این صورت که میگوییم این جمهوری اسلامی است که در این منطقه پر از آتش توانسته است امنیت کشورش را حفظ کند بلکه در حال تأمین امنیت سایر کشورهای مستضعف دنیاست. این سرمایه، سرمایه شهداست.

وی با اشاره به اینکه دشمن برای جلوگیری از رشد شیعه در جهان و جلوگیری از قدرت یافتن نظام جمهوری اسلامی ایران، برنامه‏ریزی زیادی کرده است، گفت: دشمنان برای جلوگیری از این دو جریان اقداماتی را در این سالیان اخیر انجام دادند که عبارتند از: شکلگیری گروههای تکفیری و ایجاد جنگ نیابتی، جنگ مذهب علیه مذهب توسط گروههای تکفیری و وهابی در راستای جلوگیری از رشد شیعه و از بین بردن تمام قدرت جمهوری اسلامی است.

بخشی درباره گرو هایی که در این جنگها دخیل هستند، اظهار کرد سلفیهایی مانند القاعده، تکفیریها و داعش و النصره و همچنین قدرتهای استکباری در این جنگ ها نقش دارند.

وی با بیان ابزارهای مختلف دشمنان جهت مقابله با شیعه و نظام جمهوری اسلامی ایران گفت: اولین اقدامی که پیش رو دارند، مسائل نظامی و امنیتی آنهاست که علیه جمهوری اسلامی شروع کردند که امروز گوشهای از آنها را در کشورهای اسلامی مشاهده می‌کنیم، اما در زمینه امنیتی خداوند نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی را حفظ کند که تاکنون نگذاشتند دشمنان کوچکترین اقدامی در این زمینه داشته باشند.

بخشی ضمن پرداختن به بحث تهدیداتی که عزاداری امام حسین(ع) را به انحراف می‏کشاند، گفت: اکنون وهابیت در فضای مجازی مسائل انحرافی هیئات عزاداری را به جهانیان مخابره می‌کند که باید در این زمینه دقت نظر لازم را داشت و نباید گذاشت در هیئات مداحان به سبکهای ناهنجار مدیحهسرایی کنند. همچنین آسیب دیگری که وجود دارد، غلوّ کردن در حق اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و استفاده از لعن به مقدسات اهل سنت است. به مداحانی که از این الفاظ در هیئات استفاده میکنند باید بگویم ضمن اینکه مقام معظم رهبری لعن به مقدسات برادران اهل سنت را حرام شمردهاند، بدانند با هر لعنی که آنها انجام میدهند، به این بهانه خون شیعیان در کشورهای مختلف توسط تکفیریها و وهابیها روی زمین ریخته می‌شود و باید در قیامت پاسخگوی این همه خون ریخته شده باشند. امروز که دشمنان دارند ضد تقریب مذاهب تحرکاتی را نشان میدهند، برخی مداحان نادانسته نباید آب به آسیاب دشمن بریزند و این اختلافات را تشدید کنند.

وی با هشدار به عدم استفاده از برخی الفاظ غلوآمیز در حق اهل عترت(ع) در هیئات مذهبی تصریح کرد: از جمله مواردی که وهابیت و تکفیری بر علیه شیعه در فضای مجازی استفاده میکند، این است که می‌گویند شیعیان قائل به اللهیت امامانشان هستند و آنها را خداوند خطاب میکنند. از سوی دیگر در همین سایتهای دشمنان ملاحظه میکنیم که تصاویری نمایش میدهند که عدهای محب اهلبیت(ع) قلاده به خود بستهاند و در بینالحرمین در حال طی کردن مسیر از حرم حضرت عباس(ع) به سوی حرم امام حسین(ع) هستند.
در انتهای این مراسم از برخی فعالان و مسئولان هیئات مذهبی تقدیر به عمل آمد.

منبع:تسنیم



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین