عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۵۴۰
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
عضو خبرگان رهبری؛
استاد حوزه گفت: : زائرانی که در فاجعه جان خود را از دست داده اند، از شریف ترین انسان های این روزگار بودند که بهترین مرگ ها را تجربه کردند.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین سید احمد حسینی خراسانی شامگاه پنجشنبه در مراسم نکوداشت اولین سالگرد شهادت حجت الاسلام و المسلمین قلی پور گیلانی در مسجد اعظم قم اظهارداشت: یکی از شرایط حج، آزادی انجام مناسک است که متاسفانه امروز شاهد آن نیستیم و مسلمانان نمی توانند به راحتی با هم معاشرت داشته باشند، زیرا از فضای خفقانی که در آنجا ایجاده شده، ترس دارند و این کار با نفس برگزاری حج در تضاد است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: آنچه مبانی دینی ما به آن تصریح دارد آن است،  اگر کسی در حال احرام و پس از سعی صفا و مروه بمیرد، حجش صحیح و حتی نیابت بر حج او نیز نیاز نیست و بهترین مرگ را تجربه کرده است، زیرا مرضی رضای حق تعالی واقع شده است.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه خون بهای شهدای منا سرنگونی رژیم سعودی است، ادامه داد: زائرانی که در این حادثه جان خود را از دست داده اند، در حال احرام و پس از عرفات و مشعر در این جایگاه حضور پیدا کرده اند و امروز جزو محبوب ترین بندگانی هستند که به درگاه قرب الهی بازگشت کرده اند.

وی گفت: حج از بزرگترین مناسک و بزرگترین جایگاه های دینی است که هر مسلمانی آرزوی درک این مراسم و هر مسلمانی آرزوی شرکت در اداره آن را دارد؛ پرده داران و کلید داران خانه خدا ضمن اینکه مسئولیت بسیار سنگینی به دوش دارند باید از نظر معنوی در عالی ترین مرتبه باشند.

حجت الاسلام  والمسلمین حسینی خراسانی اظهارداشت: بیش از آنکه پرده داری و کلیدداری و اداره امور حج یک شان بیش از حد باشد، یک مسوولیت بسیار بالاست و پادشاهان سعودی که خودشان را خادم حرمین می دانند، باید به بهترین شکل وظیفه ای که به هر شکلی به عهده گرفته اند را به بهترین شکل انجام داده و امنیت و آرامش و آسایش زائران را تامین کنند.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه نفس اجتماعی بودن حج، معاشرت مسلمانان و وحدت و همگرایی بیشتر مسلمانان با هم است و حکومت عربستان چنین ظرفیتی را از بین برده ، افزود: انتظاری که از پادشاه عربستان که خود را خادم حرمین شریفین می داند، بیش از این بود، اما رفتاری داشتند که مغایر با شان و جایگاه کلید داری بود؛ آنها می توانستند از این ظرفیت برای تلطیف رابطه خود با ایران استفاده کنند که متاسفانه از این فرصت استفاده نکردند.

وی گفت: چگونه خادم حرمین شریفین این چنین در مقابل شهادت نزدیک به هشت هزار نفر آن هم در جایگاهی که او باید امنیت و آسایش حجاج را تامین کند، حتی از دلداری دادن به این همه انسان دادغدار و ملت هایشان دریغ کرد که این مساله جای بسی سوال است.

عقیق:
منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین