عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۷۸۵۲۱
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۶
حجت‌الاسلام میرلوحی؛
مهمترین نکته در خصوص واقعه غدیر مظلومیت عجیب این رویداد بزرگ، نزد خود شیعیان است.
عقیق:حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسین میرلوحی، کارشناس مسائل مذهبی و پژوهشگر دینی در گفتگویی با اشاره به نکات مهمی که از واقعه غدیر گفته نشده است، گفت: مهمترین نکته در خصوص واقعه غدیر که کمتر گفته شده، مظلومیت عجیب این واقعه حتی نزد خود شیعیان است.

وی افزود: کاری به دیگر مذاهب نداریم، اگر غدیر سند حقانیت ماست، تا حالا آن را یک دور تورق کرده‌ایم؟ آیا می‌دانیم در این خطبه حداقل 40 بار به امامت امیرالمومنین(ع) اشاره شده است؟ آیا می‌دانیم نام تمامی ائمه(ع) از جمله حضرت مهدی(عج) در این خطبه ذکر شده است؟ آیا می‌دانیم نخستین کسانی که با امیرالمومنین(ع) بیعت کردند، چند نفر بودند؟

میر لوحی ادامه داد: باید شکوه و جلالت عاشورا همین گونه در جامعه ما فوق العاده باشد، اما بدانیم که عاشورا و مصائبی که به سر خاندان پیامبر(ص) آمد، نتیجه فراموشی غدیر بود.

این پژوهشگر دینی در خصوص وقایع دیگری که امامت امیرالمؤمنین(ع) را اثبات می‌کند، گفت: یکی از تحریف‌های بزرگی که دشمنان امام علی(ع) انجام دادند، این است که اعلام ولایت امیرالمومنین(ع) را تنها به روز و خطبه غدیر محدود کرده‌اند. سپس می‌آیند در عبارت «من کنت مولاه فهذا علی مولاه»، معنای مولا را تغییر می‌دهند، در صورتی که اساس و شروع امامت ایشان از دعوت پیغمبر اکرم(ص) در آیه یوم الانذار و پس از خطبه کوتاهی که حضرت محمد(ص) به معرفی خود و نصب امام علی(ع) می‌پردازد، بوده است.

وی افزود: پس از آیه یوم الانذار، می توان به حدیث منزلت اشاره کرد. حدیثی که پیامبر خدا(ص) درآن فرمودند «علی جان، تو برای من مانند هارون برای موسی هستی؛ غیر از اینکه بعد از من پیامبری نیست.»

این پژوهشگر دینی ادامه داد: حدیث سفینه، ثقلین و دهها روایت دیگر همگی ولایت امیر المؤمنین را اثبات می‌کنند. جالب تر اینکه همه آنها از منابع اهل تسنن نقل شده است و برخی از آنها به حد تواتر رسیده‌اند.

میر لوحی در پایان اضافه کرد: در نهایت اینکه چرا مهمترین واقعه اسلامی و بزرگترین عید الهی، در سینمای ما هیچ جایگاهی ندارد و تا حالا حتی یک سکانس از واقعه غدیر ساخته نشده است؟!

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین